2019
Children's Views on and Contributions to Inclusive Education: Studies in Diverse Classrooms. The Czech Republic. In Resources, experiences, and support needs of families in disadvantaged communities.
OBROVSKÁ, Jana, Lenka KISSOVÁ, Viktorie HERMANOVÁ a Lenka ŠPINKOVÁZákladní údaje
Originální název
Children's Views on and Contributions to Inclusive Education: Studies in Diverse Classrooms. The Czech Republic. In Resources, experiences, and support needs of families in disadvantaged communities.
Autoři
OBROVSKÁ, Jana, Lenka KISSOVÁ, Viktorie HERMANOVÁ a Lenka ŠPINKOVÁ
Giulia Pastori, Alice Sophie Sarcinelli, & Valentina Pagani (eds.).
Giulia Pastori, Alice Sophie Sarcinelli, & Valentina Pagani (eds.).
Vydání
online, 26 s. Integrative Report D2.5, 2019
Nakladatel
European Union
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Přehledové a vzdělávací texty
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Nizozemské království
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Diverzita ve školní třídě; pohled dětí; inkluze; well-being
Klíčová slova anglicky
Diversity in school classroom; childrens' views; inclusion; well-being
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 11. 9. 2021 14:51, Mgr. Jana Obrovská, Ph.D.
Anotace
V originále
The ISOTIS Children Study aimed at exploring children’s perspectives on inclusion and well-being at school and identifying facilitating positive elements at school within social, cultural, religious and linguistic differences, what children identified as quality indicators of school inclusiveness and their suggestions to make school more welcoming and inclusive. The study elicited children’s views on inclusion and well-being at school and, beyond this, the study explored a form of education through democracy, examining how a supportive democratic learning environment can be created.
Návaznosti
727069, interní kód MU |
|