MARINIČ, Peter. Finanční gramotnost v kontextu vzdělávácích dokumentů. Online. In Jan Válek, Peter Marinič. 13. mezinárodní vědecká konference - Didaktická konference 2019. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019, s. 67-74. ISBN 978-80-210-9435-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Finanční gramotnost v kontextu vzdělávácích dokumentů
Název anglicky Financial Literacy in the Context of Educational Documents
Autoři MARINIČ, Peter.
Vydání 1. vyd. Brno, 13. mezinárodní vědecká konference - Didaktická konference 2019, od s. 67-74, 8 s. 2019.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-9435-2
Klíčová slova česky finanční gramotnost; finanční vzdělávání; rámcový vzdělávací program; školní vzdělávací program; didaktická transformace
Klíčová slova anglicky financial literacy; financial education; framework educational programme; school educational programme; didactic transformation
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D., učo 137627. Změněno: 16. 1. 2020 09:47.
Anotace
Finanční gramotnost je v posledních dekádách značně diskutovanou oblastí vzdělávání a její implementace do vzdělávacího systému je spojena s širokou veřejnou i odbornou diskuzí. Nicméně přístup k implementaci finanční gramotnosti do vzdělávacích programů se potýká s několika potíží. Jednou z nich je nedostatečná implementace do rámcových vzdělávacích programů. Další pak opomíjení při transformaci do školních vzdělávacích programů. Samotnou výzkumnou kategorií pak tvoří forma implementace finanční gramotnosti do vzdělávacího procesu. Frontální výuka se již zejména u finanční gramotnosti nejeví jako vyhovující. Toto jsou otázky, které řeší předložený článek.
Anotace anglicky
Financial literacy has been widely discussed topic in education in recent decades and its implementation into the education system is associated with wide public and professional discussion. However, approach to implementing financial literacy in educational programmes faces several difficulties. One of them is inadequate implementation into the framework educational programmes. Another is neglecting the transformation into school educational programmes. Form of the implementation of the financial literacy into the educational process is the research category itself. Frontal teaching does not seem to be particularly satisfactory, especially in the education of financial literacy. These are the questions that the article deals with.
Návaznosti
MUNI/FR/1057/2018, interní kód MUNázev: Hra s financemi života - Finanční gramotnost (Akronym: FG hra)
Investor: Masarykova univerzita, Hra s financemi života - Finanční gramotnost
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 18:45