Finanční vzdělávání na základních a středních školách
MARINIČ, Peter a Pavel PECINA. Finanční vzdělávání na základních a středních školách. In 11. ročník mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2019. 2019. ISBN 978-80-7509-673-9. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Finanční vzdělávání na základních a středních školách |
Název anglicky | Financial education at primary and secondary schools |
Autoři | MARINIČ, Peter a Pavel PECINA. |
Vydání | 11. ročník mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2019, 2019. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Konferenční abstrakt |
Obor | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
ISBN | 978-80-7509-673-9 |
Klíčová slova česky | finanční gramotnost; finanční vzdělávání; kurikulum |
Klíčová slova anglicky | financial literacy; financial education; curriculum |
Příznaky | Recenzováno |
Změnil | Změnil: Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D., učo 137627. Změněno: 16. 1. 2020 09:42. |
Anotace |
---|
Vzdělání je v současné době považováno za důležitý a ceněný atribut u každého člověka. Každý z nás se určitým způsobem vzdělává po celý život. Nicméně základy vzdělání jsou položeny ve vzdělávacím procesu základních škol a dále rozvíjeny v prostřední škol středních. V rámci tohoto formálního vzdělávání je v současné vyspělé době potřeba rozvíjet i kompetence žáků v aktuálních oblastech. Do této oblasti spadá i finanční vzdělávání. V České republice je již několik let vytvořená národní strategie i systém budování finančního vzdělávání a rovněž definován standard finanční gramotnosti. Jejich implementace do rámcových vzdělávacích programů a následná transformace do školních vzdělávacích programů základních a středních škol s dopadem na praktickou stránku realizace výuky, se však potýká s různými úskalími. Následující text se na základě veřejně dostupných dat a jejich analýzy zabývá právě problematikou finančního vzdělávání na základních a střeních školách. Analýza je zaměřená na obsahovou stránku finančního vzdělávání v kontextu rozvoje finanční gramotnosti obsažené ve vzdělávacích dokumentech různých úrovní s důrazem na dostupné vzdělávací dokumenty vybraných základních a středních škol. |
Anotace anglicky |
---|
Education is currently considered as important and valued attribute for every person. Each one of us is educated in a certain way during the whole life. However, the basic elements of education are set out in the education process at primary schools and further developed in the secondary schools environment. As part of this formal education, pupils' competences are currently developing in very relevant areas as well. This also includes financial education. In the Czech Republic, there have been national strategy and the system for developing of financial education as well as the financial literacy standards created several years ago. Implementation of those documents into the Framework Education Programs and following transformation to the School Education Programs for primary and secondary schools influencing the realization of practical side of teaching is facing different kinds of pitfalls. The following text deals with the issue of financial education at primary and secondary schools based on the analysis of publicly available data. The analysis is focus on content of financial education in the context of developing of financial literacy according to educational documents of different standard levels with the stress to available educational documents from chosen primary and secondary schools. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/FR/1057/2018, interní kód MU | Název: Hra s financemi života - Finanční gramotnost (Akronym: FG hra) |
Investor: Masarykova univerzita, Hra s financemi života - Finanční gramotnost |
VytisknoutZobrazeno: 6. 10. 2024 14:50