ČERNÝ, Michal. Moravské knihovny na počátku dvacátého století : sociální, pedagogické a kulturněpolitické souvislosti. In Slabotínský, Radek. Morava a Slezsko v hospodářských a sociálních souvislostech v I. polovině 20. století. 1. vyd. Brno (Česká republika): Technické muzeum, 2019, s. 92-103. Acta musei technici brunensis. ISBN 978-80-87896-76-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Moravské knihovny na počátku dvacátého století : sociální, pedagogické a kulturněpolitické souvislosti
Název anglicky Moravian libraries at the beginning of the twentieth century : social, educational and cultural-political context
Autoři ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno (Česká republika), Morava a Slezsko v hospodářských a sociálních souvislostech v I. polovině 20. století, od s. 92-103, 12 s. Acta musei technici brunensis, 2019.
Nakladatel Technické muzeum
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 60101 History
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14210/19:00112492
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-87896-76-1
Klíčová slova česky knihovna; vznik; knihovní zákon; první republika
Klíčová slova anglicky library; origin; library law; The First Republic
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Změněno: 14. 5. 2020 11:30.
Anotace
Studie se jako kapitola v monografii zaměřuje na specifický český fenomén první poloviny 20. století, totiž na formování knihoven jako základní znalostní infrastruktury, která slouží nejen k rozvoji čtenářství, ale také ke vzdělávání, jako sociálně inklusivní prvek i jako základní pilíř všelidové výchovy. Mimo studium legislativních podmínek, které tento proces silně ovlivňují, se zaměřujeme také na tři vybrané moravské knihovny, na kterých ilustrujeme jejich fungování v první polovině minulého století.
Anotace anglicky
The study focuses as a chapter in the monographon the specific Czech phenomenon of the first half of the 20th century, namely the formation of libraries as a critical knowledge infrastructure, which serves not only for the development of reading but also for education, as a socially inclusive element and as a fundamental pillar of general education. In addition to studying legislative conditions that strongly influence this process, we will also focus on three selected Moravian libraries, where we illustrate their functioning in the first half of the last century.
VytisknoutZobrazeno: 29. 5. 2024 23:17