2020
Medical curriculum standards: Towards relational database transformation
KAROLYI, Matěj, Martin KOMENDA, Luke WOODHAM, Jakub ŠČAVNICKÝ, Christos VAITSIS et. al.Základní údaje
Originální název
Medical curriculum standards: Towards relational database transformation
Autoři
KAROLYI, Matěj (203 Česká republika, garant, domácí), Martin KOMENDA (203 Česká republika, domácí), Luke WOODHAM (826 Velká Británie a Severní Irsko), Jakub ŠČAVNICKÝ (703 Slovensko, domácí), Christos VAITSIS (300 Řecko) a Dimitris SPACHOS (300 Řecko)
Vydání
Health and Technology, Heidelberg, Springer, 2020, 2190-7188
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14110/20:00115203
Organizační jednotka
Lékařská fakulta
UT WoS
000533028700017
Klíčová slova anglicky
Competence;curriculum mapping;MEDCIN project;medical education;standard;standardisation framework
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 12. 5. 2021 12:49, Mgr. Tereza Miškechová
Anotace
V originále
Medical and healthcare education address the need for integration of systematic technological standards into various virtual learning environments, which systematically support modern pedagogical trends and approaches. The integration of various systems for curriculum management helps to make study programmes more transparent and easier to track, while being better understood by students, teachers, curriculum designers, guarantors and academic institution management. There are several standardised frameworks implemented in medicine and other health professions as well as in other domains of human interest, but which one is the most stable, robust and up-to-date support for medical and healthcare education? This paper introduces the MEDCIN project and the use of existing technical standards (the MedBiquitous Curriculum Inventory and Competency Frameworks) into a real medical education context. The MEDCIN web-based platform offers storing the curriculum in the form of a standardised set of building blocks, sharing it among the academic community and analysing its basic attributes as well as performing more complex analyses and visualisations.
Návaznosti
2015-1-CZ01-KA203-013935, interní kód MU |
|