k 2019

Netradiční studenti studující pedagogické obory v ČR : typologie a charakteristiky

ROZVADSKÁ, Katarína

Základní údaje

Originální název

Netradiční studenti studující pedagogické obory v ČR : typologie a charakteristiky

Název anglicky

Nontraditional students studying for educational degrees in Czech Republic : typology and characteristics

Autoři

ROZVADSKÁ, Katarína (703 Slovensko, garant, domácí)

Vydání

International Scientific Conference ICOLLE 2019, 17.-18.9.2019, Brno, 2019

Další údaje

Jazyk

slovenština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/19:00108059

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

netradiční studenti; vysokoškolské vzdělávání; typologie

Klíčová slova anglicky

non-traditional students; higher education; typology

Štítky

Změněno: 19. 3. 2020 10:58, Mgr. Zuzana Matulíková

Anotace

V originále

Príspevok pojednáva o vybraných charakteristikách netradičních študentov študujúcich pedagogické odbory v českom terciárnom vzdelávaní. Cieľom príspevku je deskripcia typov netradičných študentov študujúcich pedagogické odbory v ČR, ako aj charakteristika ich študijných dráh a rozdielov medzi jednotlivými typmi. Príspevok predstavuje vybrané výsledky z kvantitatívnej fázy výzkumného šetrenia. Z analýzy okrem iného vyplýva, že typy netradičných študentov sa medzi sebou líšia pokiaľ ide o ich študijné angažovnaie a akademickú motiváciu.

Anglicky

The conference paper deals with the characteristics of non-traditional students studying for educational degrees in Czech higher education. The aim of the paper are both the description of the Czech non-traditional students´ typology and the characteristics of their educational pathways as well as the differences between the non-traditional students´s types. The paper presents some of the results of the quantitative part of the research. The presented analysis shows that the non-traditional students´s types differ in study engagement and academic motivation.

Návaznosti

GA18-15451S, projekt VaV
Název: Netradiční studenti studující pedagogické obory v terciárním vzdělávání v ČR
Investor: Grantová agentura ČR, Non-traditional students studying for education degrees in tertiary education within the Czech Republic