2019
Milestones in the History of Czechoslovak Education in the Second Half of the 20th Century
ZOUNEK, Jiří a Michal ŠIMÁNĚZákladní údaje
Originální název
Milestones in the History of Czechoslovak Education in the Second Half of the 20th Century
Název česky
Milníky v dějinách československého školství ve druhé polovině 20. století
Autoři
ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Michal ŠIMÁNĚ (203 Česká republika)
Vydání
European Conference on Educational Research (ECER) : Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future, Hamburg, 2 – 6 September 2019, 2019
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/19:00108062
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
orální historie; dějiny školství; socialismus; škola; učitel
Klíčová slova anglicky
oral history; history of education; socialism; school; teacher
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 19. 3. 2020 11:03, Mgr. Zuzana Matulíková
V originále
The aim of the authors is to introduce and describe the development of the education and the teaching profession during the period of the authoritarian socialist regime, with an emphasis on the important events accompanying this regime. The main question the authors are attempting to answer is how were the education and teaching profession changing in socialist Czechoslovakia and how the teachers perceived and experienced the crucial moments in the development of education in the context of important historical events.
Česky
Cílem autorů je představit a popsat vývoj základního školství a profese učitele v období autokratického socialistického režimu s důrazem na významné události, které tento režim doprovázely. Hlavní otázkou, kterou si autoři pokládají, je zjistit, jakým způsobem se měnilo základní školství a profese učitele v socialistickém Československu a zároveň, jakým způsobem tito učitelé vnímali a prožívali zásadní okamžiky ve vývoji tohoto typu školství na pozadí významných dobových událostí.
Návaznosti
GA14-05926S, projekt VaV |
|