k 2019

Milestones in the History of Czechoslovak Education in the Second Half of the 20th Century

ZOUNEK, Jiří a Michal ŠIMÁNĚ

Základní údaje

Originální název

Milestones in the History of Czechoslovak Education in the Second Half of the 20th Century

Název česky

Milníky v dějinách československého školství ve druhé polovině 20. století

Autoři

ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Michal ŠIMÁNĚ (203 Česká republika)

Vydání

European Conference on Educational Research (ECER) : Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future, Hamburg, 2 – 6 September 2019, 2019

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/19:00108062

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

orální historie; dějiny školství; socialismus; škola; učitel

Klíčová slova anglicky

oral history; history of education; socialism; school; teacher

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 19. 3. 2020 11:03, Mgr. Zuzana Matulíková

Anotace

V originále

The aim of the authors is to introduce and describe the development of the education and the teaching profession during the period of the authoritarian socialist regime, with an emphasis on the important events accompanying this regime. The main question the authors are attempting to answer is how were the education and teaching profession changing in socialist Czechoslovakia and how the teachers perceived and experienced the crucial moments in the development of education in the context of important historical events.

Česky

Cílem autorů je představit a popsat vývoj základního školství a profese učitele v období autokratického socialistického režimu s důrazem na významné události, které tento režim doprovázely. Hlavní otázkou, kterou si autoři pokládají, je zjistit, jakým způsobem se měnilo základní školství a profese učitele v socialistickém Československu a zároveň, jakým způsobem tito učitelé vnímali a prožívali zásadní okamžiky ve vývoji tohoto typu školství na pozadí významných dobových událostí.

Návaznosti

GA14-05926S, projekt VaV
Název: Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství
Investor: Grantová agentura ČR, Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství