2019
Mezi autoritářským a demokratickým režimem : Historické milníky základního školství v Československu ve druhé polovině 20. století
ŠIMÁNĚ, Michal a Jiří ZOUNEKZákladní údaje
Originální název
Mezi autoritářským a demokratickým režimem : Historické milníky základního školství v Československu ve druhé polovině 20. století
Název anglicky
Between Authoritarian and Democratic Regime : Historical Milestones of the Primary Education in Czechoslovakia during the Second Half of the 20th Century
Autoři
ŠIMÁNĚ, Michal (203 Česká republika) a Jiří ZOUNEK (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
27. ročník konference České asociace pedagogických výzkumu : Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie, 11.–13. září 2019, Liberec, 2019
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/19:00108066
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
Základní školy; Československo; dějiny školství; makro- a mikrohistorie; soudobé dějiny; orální historie
Klíčová slova anglicky
Primary schools; Czechoslovakia; history of education; macro- and microhistory; comtemporary history; oral history
Štítky
Změněno: 26. 3. 2020 10:21, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
V originále
Cílem příspěvku je zmapovat dějiny československého základního školství ve druhé polovině 20. století. Téma přitom uchopí ve dvou základních rovinách. První rovina výkladu se zaměří na makrohistorické milníky, které měly zcela zásadní dopad na život společnosti i na oblast školství. Druhou rovinu výkladu tvoří mikrohistorie, kde lze ukázat, jak mnohovrstevnatá byla realita života učitelů v Československu ve zkoumaném období.
Anglicky
In the article, the authors will, therefore, focus on the history of Czechoslovak primary education during the second half of the 20th century, approaching the topic on the two basic levels. The first level of interpretation focuses on macro-historical milestones that have had a crucial impact on the society‘s life as well as on the education. The second level of interpretation is devoted to microhistory. On this level, it is possible to demonstrate how multi-layered and difficult the reality of life of teachers in Czechoslovakia during the reviewed period was.
Návaznosti
GA14-05926S, projekt VaV |
|