2019
Situacionnye rolevye igry kak metod testirovanija formirovanija sociolingvističeskoj kompetencii v obučenii russkomu jazyku
KREJČÍ, JaninaZákladní údaje
Originální název
Situacionnye rolevye igry kak metod testirovanija formirovanija sociolingvističeskoj kompetencii v obučenii russkomu jazyku
Název česky
Situační hraní rolí jako metoda hodnocení rozvoje sociolingvistické kompetence ve výuce ruského jazyka
Název anglicky
Situational Role-Playing as a Method for Testing the Development of Sociolinguistic Competence in the Russian Language Teaching
Autoři
KREJČÍ, Janina (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Praha, Pražská rusistika - Prague Russian Studies - recenzovaný sborník příspěvků z konference konané dne 29. května 2019 v Praze, od s. 17-30, 14 s. 2019
Nakladatel
Katedra rusistiky a lingvodidaktiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze
Další údaje
Jazyk
ruština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/19:00112563
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7603-111-1
Klíčová slova česky
úlohy hraní rolí; zdvořilostní výrazy; sociolingvistická kompetence; didaktika cizích jazyků; výuka ruského jazyka
Klíčová slova anglicky
situational role-playing; politeness expressions; sociolinguistic competention; didactics of foreign languages; teaching of Russian language
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 7. 2021 08:51, Mgr. Janina Krejčí, Ph.D.
V originále
V praktike prepodavanija inostrannych jazykov rolevye igry často ispol'zujutsja v kačestve metodičeskogo prijema, primenjaemogo s cel'ju zakreplenija těmatičeskoj leksiki v processe formirovanija rečevych umenij, v častnosti govorenija. Odnako rolevye igry možno uspešno primenjat' dlja kontrolja znanij i umenij učaščichsja, a takže v akaděmičeskich issledovanijach v kačestve instrumenta dlja sbora dannych. V dannoj stat'je priveděny konkretnye rezul'taty issledovanija, cel'ju kotorogo bylo opredělenije sposobnosti učaščichsja upotrebljat' frazy vežlivosti v vybrannych kommunikativnych situacijach.
Česky
Ve výuce cizích jazyků se často používá hraní rolí jako metodická technika k upevnění tematické slovní zásoby při rozvíjení řečových dovedností, zejména mluvení. Hraní rolí však lze použít pro kontrolu znalosti a dovednosti studentů, jakož i v akademickém výzkumu jako nástroj sběru dat. V tomto článku jsou představeny konkrétní výsledky studie, jejímž účelem bylo ověření schopností studentů používat zdvořilostní fráze ve vybraných komunikačních situacích.
Anglicky
In foreign language teaching role-playing is often used as way to consolidate thematic vocabulary in the process of forming speech skills, in particular speaking. However, role-playing games can be also used to test students' knowledge and skills. They can also be a tool for data collection in academic studies. This article presents the specific results of the study, the purpose of which was to determine the ability of students to use phrases of politeness in certain communicative situations.
Návaznosti
MUNI/A/1143/2018, interní kód MU |
|