D 2019

Situacionnye rolevye igry kak metod testirovanija formirovanija sociolingvističeskoj kompetencii v obučenii russkomu jazyku

KREJČÍ, Janina

Základní údaje

Originální název

Situacionnye rolevye igry kak metod testirovanija formirovanija sociolingvističeskoj kompetencii v obučenii russkomu jazyku

Název česky

Situační hraní rolí jako metoda hodnocení rozvoje sociolingvistické kompetence ve výuce ruského jazyka

Název anglicky

Situational Role-Playing as a Method for Testing the Development of Sociolinguistic Competence in the Russian Language Teaching

Autoři

KREJČÍ, Janina (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Praha, Pražská rusistika - Prague Russian Studies - recenzovaný sborník příspěvků z konference konané dne 29. května 2019 v Praze, od s. 17-30, 14 s. 2019

Nakladatel

Katedra rusistiky a lingvodidaktiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze

Další údaje

Jazyk

ruština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/19:00112563

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7603-111-1

Klíčová slova česky

úlohy hraní rolí; zdvořilostní výrazy; sociolingvistická kompetence; didaktika cizích jazyků; výuka ruského jazyka

Klíčová slova anglicky

situational role-playing; politeness expressions; sociolinguistic competention; didactics of foreign languages; teaching of Russian language

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 7. 2021 08:51, Mgr. Janina Krejčí, Ph.D.

Anotace

V originále

V praktike prepodavanija inostrannych jazykov rolevye igry často ispol'zujutsja v kačestve metodičeskogo prijema, primenjaemogo s cel'ju zakreplenija těmatičeskoj leksiki v processe formirovanija rečevych umenij, v častnosti govorenija. Odnako rolevye igry možno uspešno primenjat' dlja kontrolja znanij i umenij učaščichsja, a takže v akaděmičeskich issledovanijach v kačestve instrumenta dlja sbora dannych. V dannoj stat'je priveděny konkretnye rezul'taty issledovanija, cel'ju kotorogo bylo opredělenije sposobnosti učaščichsja upotrebljat' frazy vežlivosti v vybrannych kommunikativnych situacijach.

Česky

Ve výuce cizích jazyků se často používá hraní rolí jako metodická technika k upevnění tematické slovní zásoby při rozvíjení řečových dovedností, zejména mluvení. Hraní rolí však lze použít pro kontrolu znalosti a dovednosti studentů, jakož i v akademickém výzkumu jako nástroj sběru dat. V tomto článku jsou představeny konkrétní výsledky studie, jejímž účelem bylo ověření schopností studentů používat zdvořilostní fráze ve vybraných komunikačních situacích.

Návaznosti

MUNI/A/1143/2018, interní kód MU
Název: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Akronym: AKTEV VIII)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum učení a vyučování cizím jazykům, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty