KOVÁŘOVÁ, Pavla. Copyright Literacy of LIS Students in the Czech Republic. Online. In Kurbanoğlu, Serap; Špiranec, Sonja; Ünal, Yurdagül; Boustany, Joumana; Huotari, Maija Leena; Grassian, Esther; Mizrachi, Diane; Roy, Loriene. Information Literacy in Everyday Life. Cham: Springer International Publishing, 2019, s. 585-593. ISBN 978-3-030-13471-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-13472-3_55.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Copyright Literacy of LIS Students in the Czech Republic
Autoři KOVÁŘOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Cham, Information Literacy in Everyday Life, od s. 585-593, 9 s. 2019.
Nakladatel Springer International Publishing
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50803 Information science
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/19:00112672
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-3-030-13471-6
ISSN 1865-0929
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-13472-3_55
UT WoS 000617912500055
Klíčová slova anglicky LIS education; Information literacy; Copyright literacy; Research; Czech Republic
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Zuzana Matulíková, učo 405304. Změněno: 13. 5. 2020 22:35.
Anotace
Librarians help university students and staff work with information on different tasks. Copyright is strongly connected with information processing. Therefore, university education in librarianship should include this topic to prepare future librarians for their work. This paper presents research results of copyright literacy of Czech students of library and information studies and their attitudes toward this topic. This national part of international research identified a number of problems in students’ knowledge (e.g. copyright and databases or unpublished works) but also their strong belief in the importance of the topic for librarians (89.9%) and its inclusion in the LIS curriculum (61.3%). Students also welcomed the extension of their education about copyright mostly in the international context and practical examples.
VytisknoutZobrazeno: 25. 8. 2024 04:15