Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1607939, author = {Šafárová, Katarína}, article_location = {Praha}, article_number = {1}, issn = {2336-3436}, journal = {Školní poradenství v praxi}, title = {Nový přístup k diagnostice grafomotorických obtíží}, year = {2020} }
TY - JFULL ID - 1607939 AU - Šafárová, Katarína PY - 2020 TI - Nový přístup k diagnostice grafomotorických obtíží JF - Školní poradenství v praxi IS - 1 SP - 11-15 EP - 11-15 PB - Wolters Kluwer ČR SN - 23363436 N2 - Dysgrafie, definovaná jako porucha psaného projevu, patří mezi Specifické poruchy učení s odhadovanou prevalencí 10-34 % (v závislosti na zdroji). K její diagnostice jsou určeny různé testy, které však nejsou k tomuto účelu primárně určeny. Samotné projevy dítěte s dysgrafií jsou zaznamenávány na základě pozorování dítěte při psaní. V současné době neexistují objektivní testy ani normy pro diagnostiku poruch psaní. Proto vznikla spolupráce mezi týmem psychologů z Psychologického ústavu FF MU pod vedením profesora Urbánka, inženýrů z Laboratoře analýzy onemocnění mozku (BDALab) na FEKT VUT pod vedením dr. Mekysky, a Jiřiny Bednářové, speciální pedagožky z Pedagogicko-psychologické poradny. Našim cílem je lepší pochopení grafomotorických obtíží u dětí a zároveň vytvoření přesnější a objektivnější metody jejich hodnocení, která by sloužila odborníkům z praxe. V následujícím článku popíšeme současný stav týkající se poruch psaní, jejich diagnostiku a popíšeme nový objektivní způsob měření. Zároveň nabídneme čtenáři i srovnání dvou dětí vzhledem k vybraným parametrům. ER -
ŠAFÁROVÁ, Katarína. Nový přístup k diagnostice grafomotorických obtíží. \textit{Školní poradenství v praxi}. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2020, č.~1, s.~11-15. ISSN~2336-3436.
|