PITNEROVÁ, Pavla a Petra TUŽILOVÁ. Podpůrná opatření pohledem studentů učitelství. In Konference Inovativní přístupy k edukaci osob se speciálními potřebami. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Podpůrná opatření pohledem studentů učitelství
Název česky Podpůrná opatření pohledem studentů učitelství
Název anglicky Supporting measures from the perspective of teachers
Autoři PITNEROVÁ, Pavla a Petra TUŽILOVÁ.
Vydání Konference Inovativní přístupy k edukaci osob se speciálními potřebami, 2019.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky dotazníkové šetření; inkluze; kvantitativní výzkum; podpůrná opatření; speciální pedagogika; učitel; vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Klíčová slova anglicky questionnaire survey; inclusion; quantitative research; support measures; special education; teacher; education of pupils with special educational needs
Změnil Změnila: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Změněno: 23. 1. 2020 16:45.
Anotace
Cílem výzkumu bylo zjistit, jak studenti středoškolského vzdělávání vnímají téma inkluze na českých školách, jaké mají povědomí o některých podpůrných opatřeních, určených pro žáky se SVP. V empirické části výzkumu byl pro získání dat od studentů magisterského studia na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v letech 2016–2017 použit dotazník s možností otevřených odpovědí. Tři čtvrtiny respondentů dokázaly uvést alespoň jedno podpůrné opatření; Téměř 40 % respondentů bylo schopno pojmenovat tři nebo více podpůrných opatření. Asistent (bez specifikace) byl nejčastěji hlášeným prvkem podpůrných opatření.
Anotace anglicky
The aim of the research was to find out how secondary school students perceive the topic of inclusion in Czech schools, what they are aware of specific support measures for pupils with SEN. In the empirical part of the research, an open-ended questionnaire was used to obtain data from students of the Master degree studies at the Faculty of Arts of Masaryk University in 2016–2017. Three quarters of respondents were able to mention at least one support measure; Almost 40% of respondents were able to name three or more support measures. The assistant (without specification) was the most commonly reported element of support measures.
Návaznosti
MUNI/A/1432/2018, interní kód MUNázev: Role speciální pedagogiky v prostředí inkluzivního školského prostředí
Investor: Masarykova univerzita, Role speciální pedagogiky v prostředí inkluzivního školského prostředí, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 06:38