2018
Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice. Historicko-analytický pohled na přípravu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v letech 1989–2017
TUPÝ, JanZákladní údaje
Originální název
Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice. Historicko-analytický pohled na přípravu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v letech 1989–2017
Název česky
Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice. Historicko-analytický pohled na přípravu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v letech 1989–2017
Název anglicky
The development of the curricular documents in the Czech Republic . A historical and analytical focus on the development of curricular documents for basic education in 1989–2017
Autoři
TUPÝ, Jan
Vydání
2.doplněné a upravené vydání. Brno, 230 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 46, 2018
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-8997-6
Klíčová slova česky
školství; kurikulum; kurikulární dokumenty; vzdělávací standardy; základní škola; organizace výuky a vzdělávání
Klíčová slova anglicky
education; curriculum; curricular documents; educational standards; primary school; elementary school; organization of teaching and education
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 2. 4. 2020 12:52, Dana Nesnídalová
V originále
Publikace mapuje tvorbu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v České republice od roku 1989 do konce roku 2017 a usiluje o zobecnění uvedených postupů a zkušeností. Snaží se popsat a zhodnotit vše podstatné, co se při tvorbě kurikulárních dokumentů a standardů dařilo, případně nedařilo. K tomu využívá myšlenky a ukázky z koncepčních a legislativních dokumentů, z oficiálních materiálů MŠMT i dalších institucí, z interních textů kurikulárních ústavů, ze samotných kurikulárních dokumentů i z autentických dobových článků a rozhovorů.
Anglicky
The book explores the development of the Czech curricular documents for basic education from the year 1989 to the end of the year 2017; it concerns in generalisation of proceedings taken and experiences acquired within. The book concerns also in description and evaluation of what has been recognized as substantial within curricular documents and educational standards setting in. The book uses therefore thoughts and authentic formulation from conception documents, other public policy papers developed by Ministry of Education, Youth and Sport and other public authorities of the Czech Republic, curricular document it selves, articles, interviews and actual legislation as illustration of the processes.