B 2018

Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice. Historicko-analytický pohled na přípravu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v letech 1989–2017

TUPÝ, Jan

Základní údaje

Originální název

Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice. Historicko-analytický pohled na přípravu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v letech 1989–2017

Název česky

Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice. Historicko-analytický pohled na přípravu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v letech 1989–2017

Název anglicky

The development of the curricular documents in the Czech Republic . A historical and analytical focus on the development of curricular documents for basic education in 1989–2017

Autoři

TUPÝ, Jan

Vydání

2.doplněné a upravené vydání. Brno, 230 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 46, 2018

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-8997-6

Klíčová slova česky

školství; kurikulum; kurikulární dokumenty; vzdělávací standardy; základní škola; organizace výuky a vzdělávání

Klíčová slova anglicky

education; curriculum; curricular documents; educational standards; primary school; elementary school; organization of teaching and education

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 4. 2020 12:52, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Publikace mapuje tvorbu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v České republice od roku 1989 do konce roku 2017 a usiluje o zobecnění uvedených postupů a zkušeností. Snaží se popsat a zhodnotit vše podstatné, co se při tvorbě kurikulárních dokumentů a standardů dařilo, případně nedařilo. K tomu využívá myšlenky a ukázky z koncepčních a legislativních dokumentů, z oficiálních materiálů MŠMT i dalších institucí, z interních textů kurikulárních ústavů, ze samotných kurikulárních dokumentů i z autentických dobových článků a rozhovorů.

Anglicky

The book explores the development of the Czech curricular documents for basic education from the year 1989 to the end of the year 2017; it concerns in generalisation of proceedings taken and experiences acquired within. The book concerns also in description and evaluation of what has been recognized as substantial within curricular documents and educational standards setting in. The book uses therefore thoughts and authentic formulation from conception documents, other public policy papers developed by Ministry of Education, Youth and Sport and other public authorities of the Czech Republic, curricular document it selves, articles, interviews and actual legislation as illustration of the processes.