TULINSKÁ, Hana. Cross-Age Peer Tutors as Important Actors of University Online Courses –Information Literacy Course Case Study. In DisCo conference. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Cross-Age Peer Tutors as Important Actors of University Online Courses –Information Literacy Course Case Study
Název česky Starší spolužáci jako důležití aktéři univerzitních online kurzů - Případová studie Kurzu práce s informacemi
Autoři TULINSKÁ, Hana.
Vydání DisCo conference, 2019.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky distanční vzdělávání; online kurzy; tutoring; vysokoškolské vzdělávání
Klíčová slova anglicky distance education; online course; tutoring; higher education
Štítky online tutoring, online vzdělávání, peer tutoring
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Změněno: 11. 3. 2021 16:32.
Anotace
If we want to think about developing online education at universities, we are at the same time faced with the question of who should facilitate it. Caring for students in massive online courses and ideally formative feedback is time-consuming, and currently, it is not in possibilities of scholars. However, other participants in the educational process can make a unique contribution to this role – cross-age peers. The question is how to prepare students for the role of peer tutors? What makes their position specific? How do they perceive their tutor's experience? What makes their assessment distinct? How do students evaluate peer tutors? In the case study of the Information literacy and academic writing online course at Masaryk University, we answer these questions by interviewing peer tutors, analysing the results of the course students in the form of a final seminar paper and course evaluation. Peer tutors typically perceive their position as challenging and responsible, tend to have problems with student-teacher-expert identities, as an essential aspect of tutoring they mention their learning. They evaluate the final work of a student differently depending on whether they assess the student they have to cooperate during the semester. Students award peer tutors (4.5 points out of 5), appreciate them and perceive them as tutors or mentors (22 cases) rather than classmates (2 cases). This case study is part of broader research of online education facilitation and competencies of educators. The aim was to point out the role of peers, question our view of a teacher as expert, and contribute for better understanding cross-age peer tutors in university online education.
Anotace česky
Pokud chceme přemýšlet o rozvoji online vzdělávání na univerzitách, musíme si položit otázku po možnostech facilitace učení. Péče o studenty ve velkých online kurzech je časově náročná, obzvláště v ideální v podobě formativní zpětné vazby. Jako taková je nad rámec toho, co mohou zvládnout samotní vyučující. Nicméně jsou zde jiní aktéři vzdělávacího procesu, kteří mohou unikátně přispět - starší spolužáci jako peer-tutoři. Otázkou je, jak připravit studenty na roli peer tutorů? Co činí jejich pozici specifickou? Jak vnímají svou tutorskou zkušenost? Co dělá jejich hodnocení odlišné? Jak studenti peer tutory hodnotí? V případové studii zkoumáme Kurz práce s informacemi a odpovídáme pomocí rozhovorů s peer tutory, analýzou výsledků studentů v podobě seminární práce a evaluace kurzu. Peer tutoři typicky vnímají svou pozici jako výzvu a zodpovědnost, tíhnou k problémům s identitou studenta-učitele-experta. Jako stěžejní na tutorké zkušenosti vnímají vlastní učení. Studenty hodnotí odlišně podle toho, zda byli v průběhu semestru v jejich skupině. Studenti hodnotí peer tutory kladně (4.5 z 5), oceňují je a vnímají jako mentory či tutory (22 případů) spíše než jako spolužáky (2 případy). Případová studie je součástí širšího výzkumu online vzdělávání a pedagogických kompetencí. Záměrem je ukázat roli vrstevníků a promyslet roli učitelů jakožto expertů.
VytisknoutZobrazeno: 21. 7. 2024 16:19