ČERNÝ, Michal. The new style of thinking: the problem of specialisation, multiparadigmatic and the crisis of education. In EduTech Africa. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The new style of thinking: the problem of specialisation, multiparadigmatic and the crisis of education
Autoři ČERNÝ, Michal.
Vydání EduTech Africa, 2019.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Jižní Afrika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky Floridi, philosophy, philosophy of information; philosophy of education; schools
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: RNDr. Michal Černý, Ph.D., učo 268947. Změněno: 23. 12. 2020 11:08.
Anotace
The lecture shows how philosophical understanding of science forms educational reality and structure and way of school interpretation. Gradually I mentioned three styles of thought - early modern, which is typical of something commonly referred to as a traditional school; late modern, applied in modern competence and project-oriented education; a new (after-modern) style that reflects the need to work with the concept of a widespread mind and integrates strongly collaboration between AI and human teams into teaching.
VytisknoutZobrazeno: 21. 7. 2024 16:25