k 2019

How does the infosphere change the learning process?

ČERNÝ, Michal

Základní údaje

Originální název

How does the infosphere change the learning process?

Autoři

Vydání

EduTech Africa, 2019

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Jižní Afrika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

Floridi, philosophy, philosophy of information; philosophy of education; schools

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 23. 12. 2020 11:08, RNDr. Michal Černý, Ph.D.

Anotace

V originále

The lecture focused on the basic concepts of Floridi's philosophy, which related to the issue of education. At the same time, I linked Floridi's concept of infosphere to Damasio's model of dynamic homestatic equilibrium. One of the outcomes of the lecture was also an analysis of the four reasons why we go to school. Using the example he formulated in the 1990s, I tried to show how the current environment has changed so much that none of the reasons that were valid in the 1990s can be taken seriously today.