ČERNÁ, Monika. Conclusion: Lessons Learnt from Research-based Approaches. In Janík Tomáš, Inger Maria Dalehefte, Stefan Zehetmeier. Supporting Teachers: Improving Instruction. Münster: Waxmann, 2019, p. 171-178. ISBN 978-3-8309-4029-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Conclusion: Lessons Learnt from Research-based Approaches
Name in Czech Závěrem: čím nás obohatily přístupy založené na výzkumu
Authors ČERNÁ, Monika (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Münster, Supporting Teachers: Improving Instruction, p. 171-178, 8 pp. 2019.
Publisher Waxmann
Other information
Original language English
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Germany
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/19:00112713
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-3-8309-4029-6
Keywords (in Czech) vzdělávání učitelů; modely založené na výzkumu
Keywords in English teacher education; research-based models
Tags topvydavatel
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 23/3/2020 15:52.
Abstract
The concluding chapter of the book explores shared features of the research-based models of teacher education, which are presented in the volume. The models appear to be complex models. They are characterised by a university-school partnership, in which universities assume a leading role. The programmes are designed as long-term interventions in teachers´ professional development, which occurs in a learning community. Teacher educators deploy a variety of tools, especially video, to enhance the professional development of teachers.
Abstract (in Czech)
Závěrečná kapitola knihy diskutuje společné znaky modelů vzdělávání učitelů založených na výzkumu, které jsou v knize prezentovány. Ukazuje se, že se jedná o komplexní modely, které jsou vystavěny na partnerství univerzita-škola, ve kterých má univerzita vůdčí roli. Vzdělávací programy jsou vystavěné jako dlouhodobé intervence do profesního rozvoje učitelů, jenž se děje v profesních komunitách. Vzdělavatelé učitelů využívají pro podporu vzdělávání učitelů varietu nástrojů, zejména video.
PrintDisplayed: 1/5/2024 02:22