2019
Conclusion: Lessons Learnt from Research-based Approaches
ČERNÁ, MonikaZákladní údaje
Originální název
Conclusion: Lessons Learnt from Research-based Approaches
Název česky
Závěrem: čím nás obohatily přístupy založené na výzkumu
Autoři
ČERNÁ, Monika (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Münster, Supporting Teachers: Improving Instruction, od s. 171-178, 8 s. 2019
Nakladatel
Waxmann
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/19:00112713
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-3-8309-4029-6
Klíčová slova česky
vzdělávání učitelů; modely založené na výzkumu
Klíčová slova anglicky
teacher education; research-based models
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 3. 2020 15:52, Dana Nesnídalová
V originále
The concluding chapter of the book explores shared features of the research-based models of teacher education, which are presented in the volume. The models appear to be complex models. They are characterised by a university-school partnership, in which universities assume a leading role. The programmes are designed as long-term interventions in teachers´ professional development, which occurs in a learning community. Teacher educators deploy a variety of tools, especially video, to enhance the professional development of teachers.
Česky
Závěrečná kapitola knihy diskutuje společné znaky modelů vzdělávání učitelů založených na výzkumu, které jsou v knize prezentovány. Ukazuje se, že se jedná o komplexní modely, které jsou vystavěny na partnerství univerzita-škola, ve kterých má univerzita vůdčí roli. Vzdělávací programy jsou vystavěné jako dlouhodobé intervence do profesního rozvoje učitelů, jenž se děje v profesních komunitách. Vzdělavatelé učitelů využívají pro podporu vzdělávání učitelů varietu nástrojů, zejména video.