C 2019

Conclusion: Lessons Learnt from Research-based Approaches

ČERNÁ, Monika

Základní údaje

Originální název

Conclusion: Lessons Learnt from Research-based Approaches

Název česky

Závěrem: čím nás obohatily přístupy založené na výzkumu

Autoři

ČERNÁ, Monika (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Münster, Supporting Teachers: Improving Instruction, od s. 171-178, 8 s. 2019

Nakladatel

Waxmann

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/19:00112713

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-3-8309-4029-6

Klíčová slova česky

vzdělávání učitelů; modely založené na výzkumu

Klíčová slova anglicky

teacher education; research-based models

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 3. 2020 15:52, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

The concluding chapter of the book explores shared features of the research-based models of teacher education, which are presented in the volume. The models appear to be complex models. They are characterised by a university-school partnership, in which universities assume a leading role. The programmes are designed as long-term interventions in teachers´ professional development, which occurs in a learning community. Teacher educators deploy a variety of tools, especially video, to enhance the professional development of teachers.

Česky

Závěrečná kapitola knihy diskutuje společné znaky modelů vzdělávání učitelů založených na výzkumu, které jsou v knize prezentovány. Ukazuje se, že se jedná o komplexní modely, které jsou vystavěny na partnerství univerzita-škola, ve kterých má univerzita vůdčí roli. Vzdělávací programy jsou vystavěné jako dlouhodobé intervence do profesního rozvoje učitelů, jenž se děje v profesních komunitách. Vzdělavatelé učitelů využívají pro podporu vzdělávání učitelů varietu nástrojů, zejména video.