J 2019

Hudba jako předmět diplomacie mladého ukrajinského státu : Československé turné Ukrajinské republikové kapely v roce 1919

KALINA, Petr

Základní údaje

Originální název

Hudba jako předmět diplomacie mladého ukrajinského státu : Československé turné Ukrajinské republikové kapely v roce 1919

Název anglicky

Music as a Diplomatic Device of the Young Ukrainian State : Czechoslovak Tour of Ukrainian Republic Band in 1919

Autoři

KALINA, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Opus musicum, Brno, Opus musicum o.p.s. 2019, 0862-8505

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60403 Performing arts studies

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/19:00112718

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

ukrajinská hudba; meziválečné Československo; Ukrajinská republiková kapela

Klíčová slova anglicky

ukrainian music; interwar Czechoslovakia; Ukrainian Republic Band

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2020 16:06, Mgr. Igor Hlaváč

Anotace

V originále

Studie se věnuje úspěšnému československému zájezdu pěveckého sboru Ukrajinská republiková kapela, který byl založen roku 1919 jako oficiální reprezentant Ukrajinské lidové republiky. Tento zájezd se uskutečnil v květnu až červenci roku 1919 a byl první zastávkou rozsáhlého evropského turné sboru, které mělo doplnit klasickou diplomatickou misi samostatného ukrajinského státu. Studie obsahuje citace z dobových recenzí v československém tisku a také podrobněji hodnotí vývoj vztahu českého muzikologa Zdeňka Nejedlého k ukrajinské otázce.

Anglicky

The study deals with the successful Czechoslovak tour of the vocal choir Ukrainian Republic Band which was established in 1919 as an official representative of the Ukrainian People's Republic. This tour was organized from May to July in 1919 and it was the first stop on a long European tour of the choir which was meant as a complement to the classical diplomatic mission of the independent Ukrainian state. The study contains quotations from period reviews in the Czechoslovak press and also deals in more detail with the development of the relationship that Czech musicologist Zdeněk Nejedlý had to the Ukrainian issue.