J 2019

Vybrané problémy rekreační matematiky

BERÁNEK, Jaroslav

Základní údaje

Originální název

Vybrané problémy rekreační matematiky

Název anglicky

Selected recreational mathematics problems

Autoři

BERÁNEK, Jaroslav (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Učitel matematiky, Jednota českých matematiků a fyziků, 2019, 1210-9037

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/19:00112740

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Matematický problém; dělitelnost; číselné soustavy; hanojská věž

Klíčová slova anglicky

Mathematical problem; the divisibility; numerical systems; tower of Hanoi

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 1. 4. 2020 15:15, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovace metod, obsahu a forem vyučování matematice na 1. stupni základní školy a s tím spojenému zkvalitňování vysokoškolské přípravy budoucích učitelů na 1. stupni ZŠ.V úvodu příspěvku je obsaženo několik matematických problémů z oblasti rekreační matematiky. Tyto problémy vypadají na pohled velmi efektně, jejich matematická podstata však obvykle nebývá složitá a snadno ji zvládnou i studenti učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Ve druhé části příspěvku je teoreticky uvedeno řešení jednoho matematického hlavolamu, hanojské věže.

Anglicky

The article was created as the result of the research oriented at innovation of methods, content and forms of primary school teaching in connection with improvement of university education of future primary school teachers. The first part of the article introduces several problems from the area of recreational mathematics. Although these problems seem very impressive for non-mathematicians, their mathematical substance is not usually complicated and can be mastered by students of the primary school mathematics. The second part of the article offers the theoretical solution of a mathematics puzzle, the Tower of Hanoi.