RODOVÁ, Veronika. Živé obrazy ve výuce. Dramatická výchova ve službách vlastivědy. In Ondřej Šimík. Perspektivy preprimární a primární edukace - výzvy, možnosti a strategie. první. Ostrava: Ostravská univerzita, 2019, s. 149-157. ISBN 978-80-7599-091-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Živé obrazy ve výuce. Dramatická výchova ve službách vlastivědy
Název anglicky Live Pictures at Education. Drama Education in Service Didactics of History
Autoři RODOVÁ, Veronika.
Vydání první. Ostrava, Perspektivy preprimární a primární edukace - výzvy, možnosti a strategie, od s. 149-157, 9 s. 2019.
Nakladatel Ostravská univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7599-091-4
Klíčová slova česky živý obraz; psychosomatická jednota člověka; pedagogické dílo; sociální dovednosti; skupinová kooperace
Klíčová slova anglicky live pictures; psychosomatic unity of man; pedagogical work; social skills; cooperation in group
Změnil Změnila: Mgr. Veronika Rodová, Ph.D., učo 34241. Změněno: 26. 1. 2020 10:58.
Anotace
Příspěvek ukazuje sociální aspekty aktivizační techniky živých obrazů jako specifického didaktického přístupu, jehož základ tvoří psychosomatická jednota těla a mysli a který lze považovat za příklad konstruktivisticky vedené výuky. Provedená analýza výpovědí žáků opírající se o otevřené kódování umožnila ukázat, jak utváření živých obrazů rozvíjí sociální kontakt, zejména oblast komunikačních a kooperačních dovedností žáků.
Anotace anglicky
The paper shows the social aspects of the activation technique called live pictures as a specific didactic approach based on psychosomatic unity of body and mind and which can be considered as an example of constructive education. The analysis of pictures comes from open coding showed how the connection of psychosomatic unity during communication of cognitive constructs deepens the understanding of educational topics and establishes the social contact between pupils.
VytisknoutZobrazeno: 22. 9. 2024 05:09