D 2019

Živé obrazy ve výuce. Dramatická výchova ve službách vlastivědy

RODOVÁ, Veronika

Základní údaje

Originální název

Živé obrazy ve výuce. Dramatická výchova ve službách vlastivědy

Název anglicky

Live Pictures at Education. Drama Education in Service Didactics of History

Vydání

první. Ostrava, Perspektivy preprimární a primární edukace - výzvy, možnosti a strategie, od s. 149-157, 9 s. 2019

Nakladatel

Ostravská univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7599-091-4

Klíčová slova česky

živý obraz; psychosomatická jednota člověka; pedagogické dílo; sociální dovednosti; skupinová kooperace

Klíčová slova anglicky

live pictures; psychosomatic unity of man; pedagogical work; social skills; cooperation in group
Změněno: 26. 1. 2020 10:58, Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek ukazuje sociální aspekty aktivizační techniky živých obrazů jako specifického didaktického přístupu, jehož základ tvoří psychosomatická jednota těla a mysli a který lze považovat za příklad konstruktivisticky vedené výuky. Provedená analýza výpovědí žáků opírající se o otevřené kódování umožnila ukázat, jak utváření živých obrazů rozvíjí sociální kontakt, zejména oblast komunikačních a kooperačních dovedností žáků.

Anglicky

The paper shows the social aspects of the activation technique called live pictures as a specific didactic approach based on psychosomatic unity of body and mind and which can be considered as an example of constructive education. The analysis of pictures comes from open coding showed how the connection of psychosomatic unity during communication of cognitive constructs deepens the understanding of educational topics and establishes the social contact between pupils.