2019
Živé obrazy ve výuce. Dramatická výchova ve službách vlastivědy
RODOVÁ, VeronikaZákladní údaje
Originální název
Živé obrazy ve výuce. Dramatická výchova ve službách vlastivědy
Název anglicky
Live Pictures at Education. Drama Education in Service Didactics of History
Autoři
Vydání
první. Ostrava, Perspektivy preprimární a primární edukace - výzvy, možnosti a strategie, od s. 149-157, 9 s. 2019
Nakladatel
Ostravská univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7599-091-4
Klíčová slova česky
živý obraz; psychosomatická jednota člověka; pedagogické dílo; sociální dovednosti; skupinová kooperace
Klíčová slova anglicky
live pictures; psychosomatic unity of man; pedagogical work; social skills; cooperation in group
Změněno: 26. 1. 2020 10:58, Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.
V originále
Příspěvek ukazuje sociální aspekty aktivizační techniky živých obrazů jako specifického didaktického přístupu, jehož základ tvoří psychosomatická jednota těla a mysli a který lze považovat za příklad konstruktivisticky vedené výuky. Provedená analýza výpovědí žáků opírající se o otevřené kódování umožnila ukázat, jak utváření živých obrazů rozvíjí sociální kontakt, zejména oblast komunikačních a kooperačních dovedností žáků.
Anglicky
The paper shows the social aspects of the activation technique called live pictures as a specific didactic approach based on psychosomatic unity of body and mind and which can be considered as an example of constructive education. The analysis of pictures comes from open coding showed how the connection of psychosomatic unity during communication of cognitive constructs deepens the understanding of educational topics and establishes the social contact between pupils.