B 2019

Marketing spotreby

KITA, Jaroslav, Pavol KITA, František KRIŽAN, Kristína BILKOVÁ, Josef KUNC et. al.

Základní údaje

Originální název

Marketing spotreby

Název anglicky

Marketing of consumption

Autoři

KITA, Jaroslav (703 Slovensko, garant), Pavol KITA (703 Slovensko), František KRIŽAN (703 Slovensko), Kristína BILKOVÁ (703 Slovensko) a Josef KUNC (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Bratislava, 161 s. 2019

Nakladatel

Univerzita Komenského v Bratislave

Další údaje

Jazyk

slovenština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14560/19:00112757

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-223-4773-0

Klíčová slova česky

marketing; spotřeba; spotřebitelské chování; segmentace trhu; marketingový mix; nákupní centra

Klíčová slova anglicky

marketing; consumption; consumer behavior; market segmentation; marketing mix; shopping centers

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 26. 1. 2020 11:05, doc. RNDr. Josef Kunc, Ph.D.

Anotace

V originále

Prvá časť monografie je zameraná na teoretické koncepcie marketingu, jeho podstatu ako aj nové prístupy a smery vývoja marketingu. Ide o všeobecný úvod do problematiky v zmysle segmentácie trhu a marketingového mixu. Charakterizovaná je podstata segmentácie, typy segmentácie a taktiež aj kritériá segmentácie trhu. Pri marketingovom mixe je naša pozornosť sústredená na produkt, cenu, distribúciu a marketingovú komunikáciu. V druhej časti monografie sme pozornosť sústredili na spotrebu a spotrebiteľov. Snažíme sa hľadať odpovede na otázku „Čo je spotreba?“ a ako sa prejavujú zmeny v spotrebe v spoločnosti. Naznačujeme aké sú trendy v spotrebe vo všeobecnosti ako aj na prípadových štúdiách. Keďže významným trendom v spotrebe je nakupovanie v nákupných centrách, posledná časť monografie je zameraná práve na nákupné centrá, ich manažment a marketing. Diskutujeme o atraktívnosti nákupných centier a ich imidži. Tak ako maloobchod, aj nákupné centrá prechádzajú rôznymi fázami životného cyklu, ktoré sú diskutované na záver tejto časti monografie.

Anglicky

The first part of the monograph focuses on theoretical concepts of marketing, its essence as well as new approaches and trends of marketing development. It is a general introduction to the issue in terms of market segmentation and marketing mix. Characterized is the nature of segmentation, types of segmentation and also market segmentation criteria. In the marketing mix, our focus is on product, price, distribution and marketing communications. In the second part of the monograph we focused on consumption and consumers. We try to find answers to the question “What is consumption?” And how are the changes in consumption reflected in society. We indicate the trends in consumption in general as well as in case studies. Since shopping in shopping centers is a major trend in consumption, the last part of the monograph focuses on shopping centers, their management and marketing. We are discussing the attractiveness of shopping centers and their image. Like retail, shopping centers go through the different stages of the life cycle that are discussed at the end of this section monograph.

Návaznosti

MUNI/A/1044/2018, interní kód MU
Název: Role veřejného a soukromého sektoru v rozvoji území
Investor: Masarykova univerzita, Role veřejného a soukromého sektoru v rozvoji území, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty