KICO, Iris a Fotis LIAROKAPIS. Investigating the Learning Process of Folk Dances Using Mobile Augmented Reality. Applied sciences. Basel: MDPI, 2020, roč. 10, č. 2, s. 1-14. ISSN 2076-3417. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3390/app10020599.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Investigating the Learning Process of Folk Dances Using Mobile Augmented Reality
Autoři KICO, Iris (70 Bosna a Hercegovina, domácí) a Fotis LIAROKAPIS (300 Řecko, domácí).
Vydání Applied sciences, Basel, MDPI, 2020, 2076-3417.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 20200 2.2 Electrical engineering, Electronic engineering, Information engineering
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 2.679
Kód RIV RIV/00216224:14330/20:00115257
Organizační jednotka Fakulta informatiky
Doi http://dx.doi.org/10.3390/app10020599
UT WoS 000522540400175
Klíčová slova česky augmented reality; motion capturing; motion tracking; user studies
Klíčová slova anglicky augmented reality; motion capturing; motion tracking; user studies
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D., učo 3880. Změněno: 10. 5. 2021 05:38.
Anotace
Learning how to dance is not an easy task and traditional teaching methods are the main approach. Digital technologies (such as video recordings of dances) have already been successfully used in combination with the traditional methods. However, there are other emerging technologies such as virtual and augmented reality that have the potential of providing greater assistance, in order to speed up the process as well as assisting the learners. This paper presents a prototype mobile augmented reality application for assisting the process of learning folk dances. Initially, a folk dance was digitized based on recordings from professional dancers. Avatar representations (of either male or female) are synchronized with the digital representation of the dance. To assess the effectiveness of mobile augmented reality, it was comparatively evaluated with a large back-projection system in laboratory conditions. Twenty healthy participants took part in the study, and their movements were captured using motion capture system and then compared with the recordings from the professional dancers. Experimental results indicate that augmented reality (AR) application has the potential to be used for learning process.
Návaznosti
MUNI/A/1076/2019, interní kód MUNázev: Zapojení studentů Fakulty informatiky do mezinárodní vědecké komunity 20 (Akronym: SKOMU)
Investor: Masarykova univerzita, Zapojení studentů Fakulty informatiky do mezinárodní vědecké komunity 20, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
691218, interní kód MUNázev: Transforming Intangible Folkloric Performing Arts into Tangible Choreographic Digital (Akronym: Terpsichore)
Investor: Evropská unie, Transforming Intangible Folkloric Performing Arts into Tangible Choreographic Digital, MSCA Marie Skłodowska-Curie Actions (Excellent Science)
VytisknoutZobrazeno: 23. 7. 2024 20:23