2019
Architektonický prostor, Zdeněk Kudělka a Brněnská škola dějin umění
KROUPA, JiříZákladní údaje
Originální název
Architektonický prostor, Zdeněk Kudělka a Brněnská škola dějin umění
Název anglicky
The Architectural space, Zdeněk Kudělka and Brno School of Art History
Autoři
KROUPA, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
První. Brno, Prostor v architektuře a brněnská škola dějin umění, od s. 25-44, 20 s. 2019
Nakladatel
B and P Publishing
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60401 Arts, Art history
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/19:00112808
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-7485-165-0
Klíčová slova česky
Architektonický prostor; Zdeněk Kudělka
Klíčová slova anglicky
Architectural space; Zdeněk Kudělka
Štítky
Změněno: 16. 4. 2020 21:47, prof. Mgr. Ondřej Jakubec, Ph.D.
V originále
Architektonický prostor se stal jedním z klíčových pojmů studia dějin umění na brněnském Semináři dějin umění. Přednáška (a studie) si klade za cíl představit stálost a současně proměny tohoto konceptu v myšlení Václava Richtera a jeho žáka Zdeňka Kudělka. Zatímco první uvažoval o prostoru převážně na filozofickém základě a jeho stanovisko může být chápáno jako umírněný realismus, Zdeněk Kudělka pracoval s analýzami prostoru ve smyslu skutečného realismu. Stanovisko současné výuky pak spočívá spíše v rozboru konkrétních prostorů a tak se blíží spíše umírněnému nominalismu.
Anglicky
The architectural space became one of the key concepts of the study of art history at the Brno Art History Seminar. The aim of the lecture (and study) is to present the persistence and at the same time transformations of this concept into the thinking of Václav Richter and his pupil Zdeněk Kudělek. While the first considered space mainly on a philosophical basis and his position can be understood as moderate realism, Zdeněk Kudělka worked with analyzes of space in terms of real realism. The standpoint of the present teaching is more of an analysis of concrete spaces and thus closer to moderate nominalism.
Návaznosti
MUNI/A/1378/2018, interní kód MU |
|