2019
Internal Promotion and External Hiring: Experimental Investigation
ĎURINÍK, MichalZákladní údaje
Originální název
Internal Promotion and External Hiring: Experimental Investigation
Autoři
ĎURINÍK, Michal (703 Slovensko, garant, domácí)
Vydání
Sydney Experimental Economics Brownbag Seminar Series, 2019
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Austrálie
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14560/19:00112838
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova anglicky
experiment; labor economics; promotions; hiring; group identity
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 15. 2. 2020 10:36, Ing. Bc. Michal Ďuriník, Ph.D.
Anotace
V originále
In a series of experimental studies, we present an investigation of the role of group identity in employers' decisions to promote internally or hire externally. The role of first- and second-order beliefs is discussed within the Psychological Game Theory framework.
Návaznosti
MUNI/A/1042/2018, interní kód MU |
|