D 2019

SOUVISLOSTI TECHNOLOGICKÝCH INOVACÍ A SYSTÉMU VZDĚLÁVÁNÍ

WILDMANNOVÁ, Mirka

Základní údaje

Originální název

SOUVISLOSTI TECHNOLOGICKÝCH INOVACÍ A SYSTÉMU VZDĚLÁVÁNÍ

Název česky

SOUVISLOSTI TECHNOLOGICKÝCH INOVACÍ A SYSTÉMU VZDĚLÁVÁNÍ

Název anglicky

THE CONTEXT OF TECHNOLOGICAL INNOVATION AND THE EDUCATION SYSTEM

Autoři

WILDMANNOVÁ, Mirka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Praha, Reproduction of Human Capital - mutual links and connections, od s. 453-463, 11 s. 2019

Nakladatel

University of Economics, Prague

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50602 Public administration

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14560/19:00112897

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-245-2329-3

UT WoS

000630167900040

Klíčová slova česky

Průmysl 4.0 - trh práce - technologické inovace - vzdělání - lidský kapitál

Klíčová slova anglicky

Industry 4.0 - labor market - technological innovation - education - human capital

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 5. 2022 11:06, Mgr. Pavlína Kurková

Anotace

V originále

Ekonomika prochází zásadními změnami, které jsou zapříčiněny zaváděním informačních technologií a umělé inteligence do výroby, služeb a všech odvětví hospodářství. Velmi aktuálním a diskutovaným tématem se stává tzv. čtvrtá průmyslová revoluce. Změny, které sebou přináší, jsou zásadní. Koncept Průmysl 4.0 ovlivňuje nejen vědu, výzkum, průmysl, ale také vzdělávání a společnost jako celek. Názory na vliv průmyslové revoluce k budoucím požadavkům na lidský potenciál a trh práce se různí. Cílem příspěvku je identifikovat změny ve vzdělávání vzhledem k měnícím se podmínkám na trhu práce v rámci technologických inovací. Výzkum se zaměřuje na výuku na sekundárním stupni vzdělání - střední odborné školy jsou nejvíce ovlivněny změnami, které představuje zavádění automatizace a robotizace ve výrobě. Z výzkumu vyplývá, že aktuální nastavení vzdělávacího systému je nedostačující a vzdělávací programy jsou rigidní.

Anglicky

The economy is undergoing fundamental changes caused by the introduction of information technology and artificial intelligence into production, services and all sectors of the economy. The fourth industrial revolution is becoming a very topical and debated topic. The changes it brings are fundamental. Industry 4.0 concept affects not only science, research, industry, but also education and society as a whole. Opinions on the impact of the Industrial Revolution to the future demands on manpower and labor market varies. The aim of the paper is to identify changes in education due to changing labor market conditions within technological innovations. Research focuses on teaching at secondary level - secondary vocational schools are most affected by the changes introduced by the introduction of automation and robotics in manufacturing. Research shows that the current set-up of the education system is insufficient and the education programs are rigid. The economy is undergoing fundamental changes caused by the introduction of information technology and artificial intelligence into production, services and all sectors of the economy. The fourth industrial revolution is becoming a very topical and debated topic. The changes it brings are fundamental. Industry 4.0 concept affects not only science, research, industry, but also education and society as a whole. Opinions on the impact of the Industrial Revolution to the future demands on manpower and labor market varies. The aim of the paper is to identify changes in education due to changing labor market conditions within technological innovations. Research focuses on teaching at secondary level - secondary vocational schools are most affected by the changes introduced by the introduction of automation and robotics in manufacturing. Research shows that the current set-up of the education system is insufficient and the education programs are rigid.