2019
SOUVISLOSTI TECHNOLOGICKÝCH INOVACÍ A SYSTÉMU VZDĚLÁVÁNÍ
WILDMANNOVÁ, MirkaZákladní údaje
Originální název
SOUVISLOSTI TECHNOLOGICKÝCH INOVACÍ A SYSTÉMU VZDĚLÁVÁNÍ
Název česky
SOUVISLOSTI TECHNOLOGICKÝCH INOVACÍ A SYSTÉMU VZDĚLÁVÁNÍ
Název anglicky
THE CONTEXT OF TECHNOLOGICAL INNOVATION AND THE EDUCATION SYSTEM
Autoři
WILDMANNOVÁ, Mirka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Praha, Reproduction of Human Capital - mutual links and connections, od s. 453-463, 11 s. 2019
Nakladatel
University of Economics, Prague
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50602 Public administration
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14560/19:00112897
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-245-2329-3
UT WoS
000630167900040
Klíčová slova česky
Průmysl 4.0 - trh práce - technologické inovace - vzdělání - lidský kapitál
Klíčová slova anglicky
Industry 4.0 - labor market - technological innovation - education - human capital
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 5. 2022 11:06, Mgr. Pavlína Kurková
V originále
Ekonomika prochází zásadními změnami, které jsou zapříčiněny zaváděním informačních technologií a umělé inteligence do výroby, služeb a všech odvětví hospodářství. Velmi aktuálním a diskutovaným tématem se stává tzv. čtvrtá průmyslová revoluce. Změny, které sebou přináší, jsou zásadní. Koncept Průmysl 4.0 ovlivňuje nejen vědu, výzkum, průmysl, ale také vzdělávání a společnost jako celek. Názory na vliv průmyslové revoluce k budoucím požadavkům na lidský potenciál a trh práce se různí. Cílem příspěvku je identifikovat změny ve vzdělávání vzhledem k měnícím se podmínkám na trhu práce v rámci technologických inovací. Výzkum se zaměřuje na výuku na sekundárním stupni vzdělání - střední odborné školy jsou nejvíce ovlivněny změnami, které představuje zavádění automatizace a robotizace ve výrobě. Z výzkumu vyplývá, že aktuální nastavení vzdělávacího systému je nedostačující a vzdělávací programy jsou rigidní.
Anglicky
The economy is undergoing fundamental changes caused by the introduction of information technology and artificial intelligence into production, services and all sectors of the economy. The fourth industrial revolution is becoming a very topical and debated topic. The changes it brings are fundamental. Industry 4.0 concept affects not only science, research, industry, but also education and society as a whole. Opinions on the impact of the Industrial Revolution to the future demands on manpower and labor market varies. The aim of the paper is to identify changes in education due to changing labor market conditions within technological innovations. Research focuses on teaching at secondary level - secondary vocational schools are most affected by the changes introduced by the introduction of automation and robotics in manufacturing. Research shows that the current set-up of the education system is insufficient and the education programs are rigid. The economy is undergoing fundamental changes caused by the introduction of information technology and artificial intelligence into production, services and all sectors of the economy. The fourth industrial revolution is becoming a very topical and debated topic. The changes it brings are fundamental. Industry 4.0 concept affects not only science, research, industry, but also education and society as a whole. Opinions on the impact of the Industrial Revolution to the future demands on manpower and labor market varies. The aim of the paper is to identify changes in education due to changing labor market conditions within technological innovations. Research focuses on teaching at secondary level - secondary vocational schools are most affected by the changes introduced by the introduction of automation and robotics in manufacturing. Research shows that the current set-up of the education system is insufficient and the education programs are rigid.