HRBKOVÁ, Lenka a Alena MACKOVÁ. Campaign like a girl? Gender and communication on social networking sites in the Czech Parliamentary election. Information, Communication & Society. Abingdon: Routledge, Taylor & Francis, 2021, neuveden, neuveden, s. 1-18. ISSN 1369-118X. doi:10.1080/1369118X.2020.1716040.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Campaign like a girl? Gender and communication on social networking sites in the Czech Parliamentary election
Autoři HRBKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí) a Alena MACKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Information, Communication & Society, Abingdon, Routledge, Taylor & Francis, 2021, 1369-118X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50802 Media and socio-cultural communication
Stát vydavatele Velká Británie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 4.559 v roce 2019
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Doi http://dx.doi.org/10.1080/1369118X.2020.1716040
UT WoS 999
Klíčová slova česky Kampaň; gender; komunikační styly; personalizace; interaktivita; sociální sítě
Klíčová slova anglicky Campaign; gender; communication styles; personalization; interactivity; social networking sites
Štítky online first
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Bc. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 1. 3. 2021 15:48.
Anotace
This study focuses on the communication styles of male and female candidates on Facebook during the 2017 parliamentary election campaign in the Czech Republic. It tests the assumption that female candidates engage in a more personal and interactive style of communication than male candidates. The Czech Republic provides a hard test of this hypothesis given that the electoral system poses weak incentives for candidates to run personal campaigns and the political culture exhibits strong gender stereotypes. We analyze the use of personalized content, technological disclosure, and interactivity in 1637 Facebook posts created by 227 candidates. The findings are in line with previous research and show that female candidates did not significantly differ from male candidates in the way they communicated on social networking sites (SNSs). The study extends our understanding of how communication styles are used in a political context. It suggests that politics presents a specific context which motivates politicians to pursue communication styles that overturn traditional stereotypes.
Návaznosti
GA18-15700S, projekt VaVNázev: Životopisy a výkon politiků v České republice a na Slovensku
Investor: Grantová agentura ČR, Standardní projekty
MUNI/A/1216/2017, interní kód MUNázev: Aktuální problémy mediálního výzkumu III
Investor: Masarykova univerzita, Grantová agentura MU, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2021 10:22