Detailed Information on Publication Record
2019
La littérature, outil toujours actuel dans l’enseignement du FLE
BAKEŠOVÁ, VáclavaBasic information
Original name
La littérature, outil toujours actuel dans l’enseignement du FLE
Name in Czech
Literatura jako stále aktuální nástroj ve výuce francouzštiny jako cizího jazyka
Name (in English)
Literature, still a current tool in teaching FLE
Authors
Edition
Le 23e séminaire de L’École Doctorale Francophone des Pays de Visegrád. Entre tradition et innovation dans les Études françaises en Europe centrale, 2019
Other information
Language
French
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
literatura ve výuce francouzštiny; vývoj role literatury ve výuce cizího jazyka; interkulturní kompetence; literatura v učebnicích francouzštiny
Keywords in English
literature in French teaching; development of the role of literature in foreign language teaching; intercultural competence; literature in French textbooks
Tags
International impact
Změněno: 4/3/2020 11:39, doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
V originále
Basée sur un regard diachronique de la présence de la littérature dans les méthodes de français et en accord avec des recherches actuelles dans le domaine de la didactique de la littérature, cette communication a été une réflexion sur les nouvelles possibilités d’études et de compréhension de textes littéraires visant à développer surtout la compétence interculturelle des apprenants.
In Czech
Na základě diachronického pohledu na přítomnost literatury ve francouzských metodách a v souladu se současným výzkumem v oblasti didaktiky literatury byla tato komunikace zamyšlením nad novými možnostmi studia a porozumění literárním textům zaměřených především na rozvoj interkulturní kompetence studentů.
In English
Based on a diachronic view of the presence of literature in French methods and in line with current research in the field of didactics of literature, this communication was a reflection on the new possibilities for studying and understanding literary texts aimed above all at developing the intercultural competence of the learners.