D 2019

Förderung der Selbstevaluation von Lernenden im Fremdsprachenunterricht

VELIČKOVÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

Förderung der Selbstevaluation von Lernenden im Fremdsprachenunterricht

Název česky

Rozvíjení sebehodnocení studentů ve výuce cizího jazyka

Název anglicky

Promoting student self-assessment in foreign language class

Autoři

VELIČKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Hamburg, Sprachen, Literaturen und Kulturen im Kontakt. Beiträge der 25. Linguistik- und Literaturtage, Miskolc/Ungarn, 2017, od s. 163-171, 9 s. 2019

Nakladatel

Verlag Dr. Kovač

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/19:00113011

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-3-339-11030-5

ISSN

Klíčová slova česky

Sebehodnocení studentů; učení se cizímu jazyku; autoregulované učení; Zimmermanův model rozvíjení autoregulovaného učení; Čtyřstupňový model pro osvojování dovednosti sebehodnocení

Klíčová slova anglicky

Student Self-Assessment; Foreign Language Learning; Self-Regulated Learning; Zimmerman´s model of self-regulated learning; A Four-Stage Model for teaching student self-evaluation

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 4. 2020 10:57, Mgr. Jana Veličková, Ph.D.

Anotace

V originále

Der vorliegende Beitrag beschäftigt sich damit, warum die Selbstevaluation der Lernenden ein wichtiges Ziel des (Fremdsprachen)Unterrichts ist und anschließend präsentiert zwei praxisorientierte Modelle, wie sich der Erwerb der Selbstevaluation im Unterricht fördern lässt und vor allem wird darauf eingegangen, welchen Prinzipien diese Modelle folgen. Konkret werden das Traningsmodell der Selbstregulation von Zimmermann und das vierstufige Modell für das Erlernen der Selbstevaluation von Ross und Rolheiser vorgestellt.

Česky

Příspěvek pojednává o tom, proč je sebehodnocení studentů důležitým cílem (nejen cizojazyčné) výuky a jaká je jeho role v rámci celoživotního učení. Těžištěm textu je pak představení dvou modelů podporujících rozvíjení sebehodnocení ve výuce a principů jejich fungování. Konkrétně je představen model rozvíjení autoregulace od Zimmermanna a čtyřstupňový model pro zavádění sebehodnocení ve výuce autorů Rosse a Rolheisera.

Návaznosti

MUNI/A/1143/2018, interní kód MU
Název: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Akronym: AKTEV VIII)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum učení a vyučování cizím jazykům, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty