2019
Förderung der Selbstevaluation von Lernenden im Fremdsprachenunterricht
VELIČKOVÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Förderung der Selbstevaluation von Lernenden im Fremdsprachenunterricht
Název česky
Rozvíjení sebehodnocení studentů ve výuce cizího jazyka
Název anglicky
Promoting student self-assessment in foreign language class
Autoři
VELIČKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Hamburg, Sprachen, Literaturen und Kulturen im Kontakt. Beiträge der 25. Linguistik- und Literaturtage, Miskolc/Ungarn, 2017, od s. 163-171, 9 s. 2019
Nakladatel
Verlag Dr. Kovač
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/19:00113011
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-3-339-11030-5
ISSN
Klíčová slova česky
Sebehodnocení studentů; učení se cizímu jazyku; autoregulované učení; Zimmermanův model rozvíjení autoregulovaného učení; Čtyřstupňový model pro osvojování dovednosti sebehodnocení
Klíčová slova anglicky
Student Self-Assessment; Foreign Language Learning; Self-Regulated Learning; Zimmerman´s model of self-regulated learning; A Four-Stage Model for teaching student self-evaluation
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 4. 2020 10:57, Mgr. Jana Veličková, Ph.D.
V originále
Der vorliegende Beitrag beschäftigt sich damit, warum die Selbstevaluation der Lernenden ein wichtiges Ziel des (Fremdsprachen)Unterrichts ist und anschließend präsentiert zwei praxisorientierte Modelle, wie sich der Erwerb der Selbstevaluation im Unterricht fördern lässt und vor allem wird darauf eingegangen, welchen Prinzipien diese Modelle folgen. Konkret werden das Traningsmodell der Selbstregulation von Zimmermann und das vierstufige Modell für das Erlernen der Selbstevaluation von Ross und Rolheiser vorgestellt.
Česky
Příspěvek pojednává o tom, proč je sebehodnocení studentů důležitým cílem (nejen cizojazyčné) výuky a jaká je jeho role v rámci celoživotního učení. Těžištěm textu je pak představení dvou modelů podporujících rozvíjení sebehodnocení ve výuce a principů jejich fungování. Konkrétně je představen model rozvíjení autoregulace od Zimmermanna a čtyřstupňový model pro zavádění sebehodnocení ve výuce autorů Rosse a Rolheisera.
Anglicky
Student self-assessment is an important goal of language teaching, because it trains learners into autonomous personalities and also promotes their lifelong learning ability. The paper presents practice-oriented models (or programs) on how to promote the acquisition of self-regulatory skills, which include self-evaluation (self-assessment), in the classroom, and, above all, discusses which principles these models follow.
Návaznosti
MUNI/A/1143/2018, interní kód MU |
|