d 2020

Benefity předškolního vzdělávání

SYSLOVÁ, Zora

Základní údaje

Originální název

Benefity předškolního vzdělávání

Název anglicky

Benefits of preschool education

Autoři

Vydání

Praha, Šance dětem, 2020

Nakladatel

Sirius o.p.s.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Popularizační texty a aktivity

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISSN

Klíčová slova česky

Předškolní vzděláván; rodina; sociálně znevýhodněné prostředí.

Klíčová slova anglicky

Preschool education; family; socially disadvantaged environment.
Změněno: 26. 2. 2021 09:10, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek, určený především rodinám dětí předškolního věku, hledá odpovědi na otázky: Zvýhodňuje předškolní vzdělávání dítě v další cestě za vzděláním? Jsou děti, které chodily do mateřské školy, úspěšnější? Text tematicky míří k problematice povinného předškolního vzdělávání v posledním roce docházky do mateřské školy. Opírá se především o zahraniční výzkumy, které ukazují, že kvalitní předškolní vzdělávání přináší benefity zejména pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí.

Anglicky

The article, intended primarily for families of preschool children, seeks answers to the questions: Does pre-school education favor the child in the further path to education? Are the children attending kindergarten more successful? The text thematically focuses on the issue of compulsory pre-school education in the last year of attending kindergarten. It is based mainly on foreign research, which shows that high-quality pre-school education brings benefits especially for children from a disadvantaged environment.