2020
Benefity předškolního vzdělávání
SYSLOVÁ, ZoraZákladní údaje
Originální název
Benefity předškolního vzdělávání
Název anglicky
Benefits of preschool education
Autoři
Vydání
Praha, Šance dětem, 2020
Nakladatel
Sirius o.p.s.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Popularizační texty a aktivity
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISSN
Klíčová slova česky
Předškolní vzděláván; rodina; sociálně znevýhodněné prostředí.
Klíčová slova anglicky
Preschool education; family; socially disadvantaged environment.
Změněno: 26. 2. 2021 09:10, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Článek, určený především rodinám dětí předškolního věku, hledá odpovědi na otázky: Zvýhodňuje předškolní vzdělávání dítě v další cestě za vzděláním? Jsou děti, které chodily do mateřské školy, úspěšnější? Text tematicky míří k problematice povinného předškolního vzdělávání v posledním roce docházky do mateřské školy. Opírá se především o zahraniční výzkumy, které ukazují, že kvalitní předškolní vzdělávání přináší benefity zejména pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí.
Anglicky
The article, intended primarily for families of preschool children, seeks answers to the questions: Does pre-school education favor the child in the further path to education? Are the children attending kindergarten more successful? The text thematically focuses on the issue of compulsory pre-school education in the last year of attending kindergarten. It is based mainly on foreign research, which shows that high-quality pre-school education brings benefits especially for children from a disadvantaged environment.