STADLEROVÁ, Hana. Zprostředkování umění ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy - zkušenosti z profesní přípravy. In Valachová, Daniela; Kováčová, Barbora; Lipárová, Lenka. Výtvarná edukácia v premenách času. Zborník z konferencie organizovanej. první. Banská Bystrica: Pedagogická fakulta UMB v Banskej Bystrici, 2019, s. 49-55, 6 s. ISBN 978-80-557-1553-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zprostředkování umění ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy - zkušenosti z profesní přípravy
Název anglicky Mediating Art in Art Education at Lower Grades of Primary school - Experience from Professional preparation
Autoři STADLEROVÁ, Hana.
Vydání první. Banská Bystrica, Výtvarná edukácia v premenách času. Zborník z konferencie organizovanej, od s. 49-55, 6 s. 2019.
Nakladatel Pedagogická fakulta UMB v Banskej Bystrici
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-557-1553-7
Klíčová slova česky Vzdělávací oblast Umění a kultura; výtvarná výchova; umění; praxe; zkušenost
Klíčová slova anglicky Educational area Art and Culture; art education; art; practice; experience
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D., učo 26587. Změněno: 26. 2. 2020 10:38.
Anotace
Výchova uměním prošla mnohými historickými proměnami a směřovala do různých vzdělávacích institucí. Současné povinné vzdělávání v České republice umožňuje aktivně pracovat s podněty, které nám umění a kultura dávají. Přesto praxe škol, především základních, ukazuje, že učitelé opakují „ověřené“ náměty, stereotypně pojímají lekce, nedostatečně využívají podněty ze současného výtvarného umění. Nové pedagogické myšlení mohou do praxe škol přinášet např. studenti, kteří zde vykonávají pedagogickou praxi. Ti by měli prokázat kladný vztah ke kultuře a umění, ale též mít vlastní zkušenosti, jak tvořivě reagovat na díla, která ve výstavních prostorách vnímají.
Anotace anglicky
Art education has undergone many changes in its lifetime and these have been directed at various educational institutions. Current compulsory education in the Czech Republic gives us the possibility to actively work with the initiatives within art and culture. Nevertheless, the practice of schools, especially primary ones, shows that teachers repeat "proven" topics, stereotypical conceived lessons and insufficient use of the stimuli from contemporary art. New pedagogical thinking can be brought into practice, for example by students who are undertaking their initial teaching experience training. They should demonstrate a positive relationship to culture and art, but also have their own experience of how to react creatively to the works they perceive in public exhibitions.
VytisknoutZobrazeno: 25. 7. 2024 21:54