k 2019

Modal verbs in English essays written by Czech secondary school students

SLÁDKOVÁ, Věra

Základní údaje

Originální název

Modal verbs in English essays written by Czech secondary school students

Název česky

Modální slovesa ve slohových pracích z angličtiny

Autoři

SLÁDKOVÁ, Věra

Vydání

Eighth Brno Conference on Linguistics Studies in English 2019, 2019

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

modální slovesa; opisné tvary modálních sloves; lexikální slovesa; žákovský korpus; chybové vzorce

Klíčová slova anglicky

central modals; quasi-modals; lexical verbs; learner corpus; error patterns
Změněno: 23. 2. 2020 21:29, Mgr. Věra Sládková, Ph.D.

Anotace

V originále

This paper presents the findings of frequency analysis of modal verbs and their complementation in 390 English school-leaving essays written by Czech secondary-school students in a high-stakes exam. The findings reveal a very high proportion of correct complementation patterns, but predominantly with lexical verbs at A1 and A2 CEFR levels while complementation by past-tense forms of lexical verbs and the absence of complementation are the most frequent errors.

Česky

V tomto výstupu jsou prezentovány výsledky frekvenční analýzy modálních sloves a jejich vazeb tak, jak se vyskytují v 390 maturitních pracích z anglického jazyka napsaných českými studenty. Výsledky dokumentují vysoký podíl správně vytvořených vazeb, ale především s lexikálními slovesy na A1 a A2 úrovni podle SERRJ, přičemž k nějčastějším chybám patří to, že jsou často rozvíjeny minulými tvary lexikálních sloves či nejsou lexikálními slovesy rozvíjena vůbec.

Návaznosti

MUNI/A/0881/2017, interní kód MU
Název: Aktev VII. (Akronym: Aktev VII.)
Investor: Masarykova univerzita, Aktev VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty