2019
Modal verbs in English essays written by Czech secondary school students
SLÁDKOVÁ, VěraZákladní údaje
Originální název
Modal verbs in English essays written by Czech secondary school students
Název česky
Modální slovesa ve slohových pracích z angličtiny
Autoři
SLÁDKOVÁ, Věra
Vydání
Eighth Brno Conference on Linguistics Studies in English 2019, 2019
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
modální slovesa; opisné tvary modálních sloves; lexikální slovesa; žákovský korpus; chybové vzorce
Klíčová slova anglicky
central modals; quasi-modals; lexical verbs; learner corpus; error patterns
Změněno: 23. 2. 2020 21:29, Mgr. Věra Sládková, Ph.D.
V originále
This paper presents the findings of frequency analysis of modal verbs and their complementation in 390 English school-leaving essays written by Czech secondary-school students in a high-stakes exam. The findings reveal a very high proportion of correct complementation patterns, but predominantly with lexical verbs at A1 and A2 CEFR levels while complementation by past-tense forms of lexical verbs and the absence of complementation are the most frequent errors.
Česky
V tomto výstupu jsou prezentovány výsledky frekvenční analýzy modálních sloves a jejich vazeb tak, jak se vyskytují v 390 maturitních pracích z anglického jazyka napsaných českými studenty. Výsledky dokumentují vysoký podíl správně vytvořených vazeb, ale především s lexikálními slovesy na A1 a A2 úrovni podle SERRJ, přičemž k nějčastějším chybám patří to, že jsou často rozvíjeny minulými tvary lexikálních sloves či nejsou lexikálními slovesy rozvíjena vůbec.
Návaznosti
MUNI/A/0881/2017, interní kód MU |
|