k 2019

LiLa – methodisches Portal für Didaktisierung von authentischen Texten im DaF-Unterricht

PYTLÍK, Petr, Jana VELIČKOVÁ a Vojtěch ŠTILEC

Základní údaje

Originální název

LiLa – methodisches Portal für Didaktisierung von authentischen Texten im DaF-Unterricht

Název česky

LiLa - Metodický portál pro práci s autentickými texty ve výuce němčiny

Název anglicky

LiLa – Methodological Portal for Work with Authentic Texts in German Classes

Autoři

PYTLÍK, Petr, Jana VELIČKOVÁ a Vojtěch ŠTILEC

Vydání

Research on language and languages: disciplines and interdisciplinarity, 2019

Další údaje

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Didaktizace autentických textů, recepce veřejných textů, linguistic landscapes

Klíčová slova anglicky

Didactisation of authentic texts, perception of public texts, linguistic landscapes

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 2. 4. 2020 20:55, Mgr. Ing. Petr Pytlík, Ph.D.

Anotace

V originále

Das ursprünglich kulturwissenschaftliche Konzept der „linguistic landscapes“ findet seit einigen Jahren auch in anderen als streng kulturwissenschaftlichen Fachrichtungen Anwendung. Neulich erschienen mehrere Publikationen über theoretische Grundlagen zur Verwendung der authentischen und öffentlichen Texte im Fremdsprachenunterricht, sowie über praktische Entwürfe und deren Vorteile für die Fremdsprachen- und Kulturvermittlung. Der vorliegende Beitrag stellt das Projekt „LiLa“ vor, das an diese neuesten Trends anknüpft und sie in praktischen Didaktisierungen umzusetzen versucht.

Česky

Koncept „Linguistic landscapes“ se neomezuje pouze na kulturologii, v rámci kteér vznikl, ale expanduje stále více do dalších vědeckých disciplín a v neposlední řadě i do didaktických plánlů. V poslední době se objevilo několik publikací o teoretických základech pro používání autentických a veřejných textů ve výuce cizích jazyků, jakož i s praktickými návrhy a jejich výhodami pro výuku cizích jazyků a kulturní vzdělávání. Tento článek představuje projekt „LiLa“, který vychází z těchto novějších trendů a snaží se je převést do praktických výukových materiálů.

Návaznosti

MUNI/FR/1125/2018, interní kód MU
Název: Metodický on-line portál pro učitele němčiny se zaměřením na kulturní kompetence ve výuce (Akronym: Portál pro němčinu)
Investor: Masarykova univerzita, Metodický on-line portál pro učitele němčiny se zaměřením na kulturní kompetence ve výuce