NERUŠILOVÁ, Terezie. Rozvoj řečové dovednosti mluvení s využitím asynchronních ICT nástrojů: přehledová studie. In Věra Janíková, Světlana Hanušová. Výzkum v didaktice cizích jazyků II. Brno: Masarykova univerzita, 2019, s. 33-50. ISBN 978-80-210-9546-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rozvoj řečové dovednosti mluvení s využitím asynchronních ICT nástrojů: přehledová studie
Název anglicky Development of the speaking skill with the help of asynchronous ICT tools: review of literature
Autoři NERUŠILOVÁ, Terezie (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Výzkum v didaktice cizích jazyků II, od s. 33-50, 18 s. 2019.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/19:00113112
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-9546-5
Klíčová slova česky ICT; nové technologie; elektronicky podporované učení; e-learning; blended learning; řečová dovednost mluvení; cizí jazyk; francouzský jazyk
Klíčová slova anglicky ICT; new technologies; online learning; e-learning; blended learning; speaking skill; foreign language; French language
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Terezie Nerušilová, učo 330948. Změněno: 27. 2. 2020 12:24.
Anotace
Tato přehledová studie si klade za cíl zmapovat výzkumy spojené s použitím ICT nástrojů pro rozvoj řečové dovednosti mluvení při učení se cizímu jazyku. Vychází z devíti mezinárodních studií, které ukazují, jakými způsoby lze asynchronně využívat internetové prostředí pro rozvoj řečové dovednosti mluvení, podtrhují pozitivní vliv využití technologií ve výuce na motivaci studentů a některé také upozorňují na důležitost zpětné vazby.
Anotace anglicky
This review aims to map the research connected with the use of ICT tools for the development of speaking skill in foreign language learning. It is based on nine international studies showing in which ways the asynchronous online environment can be used for the development of the speaking skill, emphasising the positive influence of ICT on students’ motivation, and some of them pointing out the importance of feedback.
Návaznosti
MUNI/A/1143/2018, interní kód MUNázev: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Akronym: AKTEV VIII)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum učení a vyučování cizím jazykům, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 09:27