B 2019

Digitální informační kurátorství jako univerzální edukační přístup : pragmatická edukační teorie a její prakticko-výzkumná implementace

ČERNÝ, Michal

Základní údaje

Originální název

Digitální informační kurátorství jako univerzální edukační přístup : pragmatická edukační teorie a její prakticko-výzkumná implementace

Název anglicky

Digital information curatorship as a universal educational approach : pragmatic educational theory and its practical-research implementation

Autoři

ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

2., přeprac., elektron. vyd. Brno, 206 s. Čítárna Munispace, 2019

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/19:00113114

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-210-9234-1

Klíčová slova česky

vzdělávání; kurátorství; kurátorství obsahu; pedagogický výzkum; informační věda; digitální knihovny; pragmatismus; fenomenologie; nelineární učení

Klíčová slova anglicky

education; curatorship; content curators; pedagogical research; information science; digital libraries; pragmatism; phenomenology; nonlinear learning

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 14. 5. 2020 11:13, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Anotace

V originále

Monografie se snaží na pozadí myšlenek vybraných fenomenologů (Martina Heideggera, Jana Patočky, Jana Sokola) a pragmatistických myslitelů (Marca Johnsona, George Lakoffa či Antonia Damasia) reflektovat fenomén filosofie informace v novém rámci, než jak činí Luciano Floridi – zaměřuje se mnohem více na proměny současného světa a jeho vztahu ke vzdělávání a myšlení. Na příkladu jednotlivých dílčích faset tvoří ucelené kritické promyšlení toho, jak je možné filosofii informace a filosofii výchovy propojit. Snaží se být přehledným průvodcem po současném světě, který se snaží novým způsobem nově promýšlet.

Anglicky

Against the background of the ideas of selected phenomenologists (Martin Heidegger, Jan Patočka, Jan Sokol) and pragmatist philosophers (Marc Johnson, Georg Lakoff or Antonio Damasio), the monograph reflects the phenomenon of the philosophy of information in a new framework than Luciano Floridi does. The monograph takes much more on transforming the contemporary world and its relationship to education and thought. On the example of individual sub-facets, they form a comprehensive critical reflection on how it is possible with the philosophy of information and the philosophy of education. It strives to be a clear guide to the contemporary world, which is trying to think new ways.