DVOŘÁČKOVÁ, Veronika a Jana KLAPILOVÁ. Standardizované výukové materiály pro studenty všeobecného lékařství - proces tvorby. In Setkání jazykových ústavů lékařských fakult v ČR a SR. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Standardizované výukové materiály pro studenty všeobecného lékařství - proces tvorby
Název česky Standardizované výukové materiály pro studenty všeobecného lékařství - proces tvorby
Název anglicky Standardized In-Class Materials in the Course of English for Students of General Medicine and Bachelor Programmes - Work in Progress
Autoři DVOŘÁČKOVÁ, Veronika (203 Česká republika, garant, domácí) a Jana KLAPILOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Setkání jazykových ústavů lékařských fakult v ČR a SR, 2019.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14640/19:00113115
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky analýza potřeb; metodologie; úloha; zpětná vazba učitele a studenta; týmová revize
Klíčová slova anglicky needs analysis; methodology; task; student and teacher feedback; team review
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 1. 5. 2020 13:37.
Anotace
V roce 2018 byla na anglické sekci Centra jazykového vzdělávání na LF MU plně etablována myšlenka tvorby standardizovaných výukových materiálů a zároveň došlo k finální modifikaci koncepce od znalosti lékařské terminologie směrem ke komunikačním dovednostem v klinické praxi. Autorky příspěvku obeznámí publikum s praktickými zkušenostmi získanými v rámci dosavadních činností. Zejména se zaměří na: i) stanovení cílů předmětu (s důrazem na reflexi, sebereflexi, kognici a s tím spojený metajazyk), ii) tvorbu sylabu (topic-based, skills-based), iii) výběr zdrojového materiálu (autentického i didaktizovaného) a jeho (další) didaktizace, iv) metodologii výuky a typologii konkrétních úloh, v) tvorbu doprovodných materiálů (glosář, slovník).
Anotace anglicky
In 2018, the idea of creating standardized teaching materials was fully established at the English section of the Masary University Language Centre at the Faculty of Medicine. At same time, there appeared a need to shift the course concept away from the knowledge of medical terminology towards communication skills in clinical practice. The authors of the article will acquaint the audience with the practical experience gained in the related activities. In particular, the paper will focus on: i) setting course goals (with an emphasis on reflection, self-reflection, cognition and related metalanguage); ii) topic-based and skills-based sylabus; iii)choice of input material and its (further) didactization, iv) teaching methodology and typology of specific tasks, v) creation of accompanying materials (glossary, vocabulary).
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 14:12