2019
Обучение детей с особыми образовательными потребностями на уроках русского языка
BOBRZYKOVÁ, OlgaZákladní údaje
Originální název
Обучение детей с особыми образовательными потребностями на уроках русского языка
Název česky
Výuka ruského jazyka u dětí s SPU
Název anglicky
Teaching Russian Language Pupils with Learning Disabilities
Autoři
BOBRZYKOVÁ, Olga
Vydání
Pražská rusistika 2019, 2019
Další údaje
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Klíčová slova česky
SPU, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, pracovní list, ruský jazyk
Klíčová slova anglicky
Specific learning diabilities, dyslexia, dysgrafia, dysortographia, worksheet, Russian Language
Změněno: 27. 2. 2020 17:26, Mgr. Olga Bobrzyková
V originále
Обучение учеников русского языка с нарушениями обучения ориентировано на учащихся с особыми нарушениями обучения. Цель исследования - подготовить набор рабочих листов для учеников с особыми трудностями в обучении. В теоретической части описываются проблемы специфических нарушений обучения, инклюзивного образования, обучения учащихся с конкретными нарушениями обучения, системы оценивания, дислексии, дисграфии и дисортографии, а также их характеристики, симптомы, типичные ошибки, причины и типы. Практическая часть состоит из набора рабочих листов для учащихся с дисграфией с их методическими комментариями и выводами из практики.
Česky
Výuka žáků ruského jazyka s poruchami učení je zaměřena na žáky se specifickými poruchami učení. Cílem výzkumu je připravit soubor pracovních listů pro žáky se specifickými poruchami učení. V teoretické části jsou popsány problémy specifických poruch učení, inkluzivní vzdělávání, vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení, systém hodnocení, dyslexie, dysgrafie a dysortografie a jejich charakteristika, příznaky, typické chyby, příčiny a typy. Praktická část obsahuje soubor pracovních listů pro žáky s dysgrafií s jejich metodickým komentářem a závěry z praxe. Výuka žáků ruského jazyka s poruchami učení je zaměřena na žáky se specifickými poruchami učení. Cílem výzkumu je připravit soubor pracovních listů pro žáky se specifickými poruchami učení. V teoretické části jsou popsány problémy specifických poruch učení, inkluzivní vzdělávání, vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení, systém hodnocení, dyslexie, dysgrafie a dysortografie a jejich charakteristika, příznaky, typické chyby, příčiny a typy. Praktická část obsahuje soubor pracovních listů pro žáky s dysgrafií s jejich metodickým komentářem a závěry z praxe. Výuka žáků ruského jazyka s poruchami učení je zaměřena na žáky se specifickými poruchami učení. Cílem výzkumu je připravit soubor pracovních listů pro žáky se specifickými poruchami učení. V teoretické části jsou popsány problémy specifických poruch učení, inkluzivní vzdělávání, vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení, systém hodnocení, dyslexie, dysgrafie a dysortografie a jejich charakteristika, příznaky, typické chyby, příčiny a typy. Praktická část obsahuje soubor pracovních listů pro žáky s dysgrafií s jejich metodickým komentářem a závěry z praxe. Výuka žáků ruského jazyka s poruchami učení je zaměřena na žáky se specifickými poruchami učení. Cílem výzkumu je připravit soubor pracovních listů pro žáky se specifickými poruchami učení. V teoretické části jsou popsány problémy specifických poruch učení, inkluzivní vzdělávání, vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení, systém hodnocení, dyslexie, dysgrafie a dysortografie a jejich charakteristika, příznaky, typické chyby, příčiny a typy. Praktická část obsahuje soubor pracovních listů pro žáky s dysgrafií s jejich metodickým komentářem a závěry z praxe. Výuka žáků ruského jazyka s poruchami učení je zaměřena na žáky se specifickými poruchami učení. Cílem výzkumu je připravit soubor pracovních listů pro žáky se specifickými poruchami učení. V teoretické části jsou popsány problémy specifických poruch učení, inkluzivní vzdělávání, vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení, systém hodnocení, dyslexie, dysgrafie a dysortografie a jejich charakteristika, příznaky, typické chyby, příčiny a typy. Praktická část obsahuje soubor pracovních listů pro žáky s dysgrafií s jejich metodickým komentářem a závěry z praxe. Výuka žáků ruského jazyka s poruchami učení je zaměřena na žáky se specifickými poruchami učení. Cílem výzkumu je připravit soubor pracovních listů pro žáky se specifickými poruchami učení. V teoretické části jsou popsány problémy specifických poruch učení, inkluzivní vzdělávání, vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení, systém hodnocení, dyslexie, dysgrafie a dysortografie a jejich charakteristika, příznaky, typické chyby, příčiny a typy. Praktická část obsahuje soubor pracovních listů pro žáky s dysgrafií s jejich metodickým komentářem a závěry z praxe.
Anglicky
Teaching Russian Language Pupils with Learning Disabilities” is focused on pupils with specific learning disabilities. The aim of the research is to prepare a set of worksheets for pupils with specific learning disabilities. In the theoretical part there are described issues of specific learning disabilities, inclusive education, education of pupils with specific learning disabilities, assessment system, dyslexia, dysgraphia and dysortographia and their characteristics, symptoms, typical mistakes, causes and types. The practical part consists of a set of worksheets for pupils with dysgraphia with their methodical commentary and conclusion from practice.