KRIŠOVÁ, Dagmar, Lenka POLÁNKOVÁ, Kateřina HODICKÁ, Lilla LUKÁCZ, Lukáš SALVÍK, György MÉSZÁROS, Dorottya RÉDAI, Réka SÁFRÁNY, Claudia SCHNEIDER a Renate TANZBERGER. Comparative report: Gender in national education documents and teaching resources, and in teachers’ pedagogical approaches and everyday teaching practices in Austria, the Czech Republic and Hungary. 1. vyd. Brno, Budapest, Vienna: Towards Gender Sensitive Education, 2019, 137 s.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Comparative report: Gender in national education documents and teaching resources, and in teachers’ pedagogical approaches and everyday teaching practices in Austria, the Czech Republic and Hungary
Název česky Srovnávací zpráva: Gender v národních vzdělávacích dokumentech a učebních prostředcích a pedagogické přístupy učitelů a každodenní vyučovací praxe v Rakousku, České republice a Maďarsku
Autoři KRIŠOVÁ, Dagmar, Lenka POLÁNKOVÁ, Kateřina HODICKÁ, Lilla LUKÁCZ, Lukáš SALVÍK, György MÉSZÁROS, Dorottya RÉDAI, Réka SÁFRÁNY, Claudia SCHNEIDER a Renate TANZBERGER.
Vydání 1. vyd. Brno, Budapest, Vienna, 137 s. 2019.
Nakladatel Towards Gender Sensitive Education
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Výzkumná zpráva
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky gender; vzdělávání; analýza dokuměntů; fokusní skupiny; pozorování
Klíčová slova anglicky gender; education; desk research; focus groups; observation
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Dagmar Krišová, učo 322316. Změněno: 6. 3. 2020 17:19.
Anotace
The report provides a comparison of three desk research reports that aimed at mapping how (if at all) gender issues are included in policy documents concerned with education in Austria, Hungary, and the Czech Republic; a comparative report on focus group discussions which have involved teachers,teacher trainers and students, and a report on school observations. The comparative report concludes with recommendations for the gender sensitizing courses.
Anotace česky
Zpráva srovnává zprávy ze tří analýz dokumentů, jejichž cílem bylo zmapovat jak (pokud vůbec) je genderová problematika zahrnuta v koncepčních vzdělávacích dokumentech v Rakousku, Maďarsku a České republic; dále předkládá zprávu o výsledcích fokusních skupin, které zahrnovaly vyučující, vzdělavatele učitelů i studenty a studentky pedagogický oborů, a zprávu z pozorování ve školách. Součástí jsou rovněž doporučení pro kurzy genderově citlivého vzdělávání.
Návaznosti
2017-1-CZ01-KA201-035485, interní kód MUNázev: Towards gender sensitive education
Investor: Evropská unie, Towards gender sensitive education, Strategická partnerství v oblasti vzdělávání, odborné přípravy a mládeže
VytisknoutZobrazeno: 29. 8. 2024 02:27