2019
Digital Games in Primary and Lower Secondary Education Classes
PICKA, Karel a Ľubica STUCHLÍKOVÁZákladní údaje
Originální název
Digital Games in Primary and Lower Secondary Education Classes
Autoři
PICKA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí) a Ľubica STUCHLÍKOVÁ (703 Slovensko)
Vydání
Danvers, ICETA 2019 17th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, od s. 618-625, 8 s. 2019
Nakladatel
IEEE
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14410/19:00113148
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-1-72814-967-7
Klíčová slova anglicky
GBL;games;education; gamification
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 20. 4. 2020 12:50, Dana Nesnídalová
Anotace
V originále
This paper presents the results of a qualitative research study on the topic of how teachers can integrate digital games into the educational process. This study devotes a significant problem, which accompanies this engagement but also the benefits that teachers see in using digital games. The attention is focused on the real use of digital games in the educational reality of Czech schools. Six teachers with different lengths of practice and teachers of different subjects took part in the research. Data were collected using interviews and subsequent transcription analysis. The study confirmed the significant impact of leadership and colleagues support on the further development of digital games education. In the teacher's opinion, games support pupil cooperation, communication skills, and this medium is so close to pupils that the use of games in the educational process itself is a motivating element for pupils.
Návaznosti
MUNI/A/1186/2017, interní kód MU |
|