D 2019

Digital Games in Primary and Lower Secondary Education Classes

PICKA, Karel a Ľubica STUCHLÍKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Digital Games in Primary and Lower Secondary Education Classes

Autoři

PICKA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí) a Ľubica STUCHLÍKOVÁ (703 Slovensko)

Vydání

Danvers, ICETA 2019 17th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, od s. 618-625, 8 s. 2019

Nakladatel

IEEE

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/19:00113148

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-1-72814-967-7

Klíčová slova anglicky

GBL;games;education; gamification

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 20. 4. 2020 12:50, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

This paper presents the results of a qualitative research study on the topic of how teachers can integrate digital games into the educational process. This study devotes a significant problem, which accompanies this engagement but also the benefits that teachers see in using digital games. The attention is focused on the real use of digital games in the educational reality of Czech schools. Six teachers with different lengths of practice and teachers of different subjects took part in the research. Data were collected using interviews and subsequent transcription analysis. The study confirmed the significant impact of leadership and colleagues support on the further development of digital games education. In the teacher's opinion, games support pupil cooperation, communication skills, and this medium is so close to pupils that the use of games in the educational process itself is a motivating element for pupils.

Návaznosti

MUNI/A/1186/2017, interní kód MU
Název: Výzkum edukačních procesů, podmínek a prostředků II (Akronym: VEPPP 2018)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum edukačních procesů, podmínek a prostředků II, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty