k 2019

Stroje versus lidé – tematika vztahu člověka a umělé inteligence ve školním kurikulu

ŠTĚRBA, Radim

Basic information

Original name

Stroje versus lidé – tematika vztahu člověka a umělé inteligence ve školním kurikulu

Name in Czech

Stroje versus lidé – tematika vztahu člověka a umělé inteligence ve školním kurikulu

Name (in English)

Machines versus humans - the topic of the relationship between man and artificial intelligence in school curriculum

Authors

Edition

R.U.R. 2019, 2019

Other information

Type of outcome

Presentations at conferences

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

školní kurikulum robot beletrie filmová tvorba

Keywords in English

school curriculum robot fiction movie
Changed: 16/3/2020 16:42, Dana Nesnídalová

Abstract

In the original language

Příspěvek mapuje možnosti zahrnutí tematiky „umělá inteligence versus člověk“ do školní výuky. Na základě využití klasické beletrie i filmové tvorby prezentuje možné průměty tohoto tématu do školního kurikula (RVP, zde zejména vzdělávací oblast Výchova k občanství a průřezové téma Osobnostní a sociální výchova) a navrhuje případná metodické uchopení využitelné ve školní třídě.

In Czech

Příspěvek mapuje možnosti zahrnutí tematiky „umělá inteligence versus člověk“ do školní výuky. Na základě využití klasické beletrie i filmové tvorby prezentuje možné průměty tohoto tématu do školního kurikula (RVP, zde zejména vzdělávací oblast Výchova k občanství a průřezové téma Osobnostní a sociální výchova) a navrhuje případná metodické uchopení využitelné ve školní třídě.

In English

The paper maps the possibilities of including the topic of "artificial intelligence versus man" in school education. Based on the use of classical fiction and filmmaking, it presents possible projections of this topic into the school curriculum and suggests possible methodical understanding applicable in the classroom.