TAYLOR, Daniela, Hana STADLEROVÁ a Milena TOMANOVÁ. Příklady dobré praxe - mezioborové projekty hudební a výtvarné výchovy. In Holubec, Jiří, Hons, Miloš. Aura Musica, 11/2019. Ústí nad Labem: PF UJEP, Katedra hudební výchovy, 2019, s. 66-73. ISSN 1805-4056.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Příklady dobré praxe - mezioborové projekty hudební a výtvarné výchovy
Název česky Příklady dobré praxe - mezioborové projekty hudební a výtvarné výchovy
Název anglicky Examples of good practice - the interdisciplinary project of Music and Art Education
Autoři TAYLOR, Daniela (203 Česká republika, garant, domácí), Hana STADLEROVÁ (203 Česká republika, domácí) a Milena TOMANOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Ústí nad Labem, Aura Musica, 11/2019, od s. 66-73, 8 s. 2019.
Nakladatel PF UJEP, Katedra hudební výchovy
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/19:00113157
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISSN 1805-4056
Klíčová slova česky umělecké vzdělávání; RVP; kompetence; vzdělávací oblast Umění a kultura; mezioborovost; hudební výchova; výtvarná výchova; projekt; inovace
Klíčová slova anglicky Art Education; National Curriculum; competencies; educational area Arts and Culture; interdisciplinary; Music; Art; project; innovation
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Taylor, Ph.D., učo 21443. Změněno: 8. 2. 2022 21:40.
Anotace
Předměty hudební a výtvarná výchova jsou začleněny do vzdělávací oblasti Umění a kultura jako povinné, měly by se tedy plnohodnotně podílet na rozvoji dítěte. V praxi můžeme sledovat, že jsou stále podceňovány, obsahy některých lekcí jsou dokonce v přímém rozporu s učivem daným RVP. Je třeba vzdělávat pedagogy, aby si byli vědomi nezastupitelné role uměleckých výchov, které umožňují žákům nejen získat nové znalosti a dovednosti, ale také projevit emoce i subjektivní pohled na svět. V kontextu s realitou hudební a výtvarné výchovy byly nabídnuty aktivity, které byly nejprve ověřovány v rámci didaktické přípravy. Jejich průběh i výstupy se mohou stát inspirací pro inovaci školní praxe. Příspěvek navazuje na výzkum autorek, realizovaný v rámci projektu "Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotnosti".
Anotace anglicky
Music and Art are integrated into the educational area of Art and Culture as compulsory subjects, so they should integrate fully in the development of the child. In practice, we can see that they are still underestimated, the contents of some lessons are even in direct contradiction to the framework given by the National Curriculum. It is necessary to educate pedagogues to be aware of the irreplaceable role of art education, which enables pupils not only to acquire new knowledge and skills, but also to express emotions and subjective views of the world. In the context of the reality of Music and Art, activities were offered, which were first verified in the framework of didactic preparation. Their progress and outputs can become an inspiration for schools with practical innovation. The contribution follows the authors' research, implemented within the project "Improving the quality of pupils' education, development of key competences, areas of education and literacy".
Návaznosti
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664, interní kód MUNázev: Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 20. 8. 2024 11:22