ŠVAŘÍČEK, Roman. Assessment of the quality of arguments in classroom discourse : An attempt at applying philosophical analysis to a qualitative analysis of student arguments in classroom discourse. In Symposium on Better Learning through Argumentation, 11.2.2019, Brno. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Assessment of the quality of arguments in classroom discourse : An attempt at applying philosophical analysis to a qualitative analysis of student arguments in classroom discourse
Autoři ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Symposium on Better Learning through Argumentation, 11.2.2019, Brno, 2019.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/19:00108172
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky argumentation; classroom discourse
Štítky rivok
Změnil Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 24. 3. 2020 09:28.
Anotace
The aim of the paper is to combine the philosophical and logical tradition of analysis of verbal communication with the educational perspective in analysing classroom communication. The aim of our study is an attempt to propose qualitative analysis for arguments in educational communication. The main objective of the symposium contribution will be to explain why these categories have been selected and discuss the results that this analysis has brought. Without a detailed paraphrase, however, we would not be able to proceed any further with the analysis.
Návaznosti
GA17-03643S, projekt VaVNázev: Vztah mezi charakteristikami výukové komunikace a vzdělávacími výsledky žáků
Investor: Grantová agentura ČR, Vztah mezi charakteristikami výukové komunikace a vzdělávacími výsledky žáků
VytisknoutZobrazeno: 19. 7. 2024 17:30