ČERVENKOVÁ, Marie. Le développement de la compétence interculturelle dans l enseignement du français des affaires. In Forlang, Technická univerzita v Košiciach, Katedra jazykov. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Le développement de la compétence interculturelle dans l enseignement du français des affaires
Název česky Rozvíjení interkulturní kompetence ve výuce obchodní francouzštiny
Název anglicky Development of intercultural competence in business French teaching
Autoři ČERVENKOVÁ, Marie.
Vydání Forlang, Technická univerzita v Košiciach, Katedra jazykov, 2019.
Další údaje
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky odborný cizí jazyk; obchodní francouzština; interkulturní kompetence; videokonference
Klíčová slova anglicky language for specific purposes; business french; intercultural competence; videoconferencing
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Marie Červenková, Ph.D., učo 18575. Změněno: 29. 2. 2020 14:28.
Anotace
L enseignement des langues étrangeres de spécialité n est pas centré exclusivement sur le vocabulaire spécialisé et sur le développement des connaissances dans d autres catégories linguistiques. Aujourd hui plus que jamais, les besoins des étudiants atteignent le domaine des compétences sociolinguistiques, pragmatiques et générales. Sur l exemple de trois activités didactiques (vidéoconférence, projet international, étudiant Erasmus en tant qu assistant en classe) nous montrerons la possibilité de renforcer ces compétences en mettant l accent sur la compétence interculturelle, qui est devenue un nouvel horizon dans l enseignement des langues étrangeres (Beacco 2000, Beacco 2013).
Anotace anglicky
Teaching a foreign language for specific purposes is not only about teaching vocabulary and developing knowledge in other linguistic categories. Today more than ever before, students' needs extend to the area of sociolinguistic, pragmatic and general skills. Using three didactic activities as an example (videoconference, international project, Erasmus student as a language teaching assistant in class) we will demonstrate the possibilities of strengthening these skills with an emphasis on intercultural competence, which has become a new horizon in foreign language teaching (Beacco 2000, Beacco 2013).
VytisknoutZobrazeno: 23. 7. 2024 20:14