CHOVANCOVÁ, Barbora. Beyond the Legal English classroom: Mediating real life to undergraduates. In 1st International Conference of the ÖGRL (Österreichische Gesellschaft für Rechtslinguistik), Contemporary Approaches to Legal Linguistics. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Beyond the Legal English classroom: Mediating real life to undergraduates
Název česky Přesahy výuky právnické angličtiny: mediace zkušeností z právní praxe studentům
Autoři CHOVANCOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1st International Conference of the ÖGRL (Österreichische Gesellschaft für Rechtslinguistik), Contemporary Approaches to Legal Linguistics, 2019.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Rakousko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW 1st International Conference of the ÖGRL (Österreichische Gesellschaft für Rechtslinguistik), Contemporary Approaches to Legal Linguistics
Kód RIV RIV/00216224:14640/19:00113165
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky Odborná angličtina, angličtina pro specifické účely; metodologie výuky jazyků; právnická angličtina,; tvorba materiálů
Klíčová slova anglicky Course design; English for Specific Purposes (ESP); ELT methodology; legal English materials design
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 23. 4. 2020 23:22.
Anotace
For a long time, the theory in the field of English for Specific Purposes (ESP) has placed an emphasis on the cultivation of students’ skills in the foreign language (Dudley-Evans & St John 1998), but it is only in recent years that the discipline has started addressing various aspects of experiential learning and the new communicative skill of ‘mediation’ (Dendrinos 2006, Chovancová 2016) that has been introduced even into the Common European Framework for Languages (CEFR).The poster illustrates how aspects of experiential learning can be suitably introduced into legal ESP courses, presenting a series of tasks and activities that connect the legal classroom and the real world.
Anotace česky
Teorie v oblasti ESP (Angličtiny pro specifické účely) se v minulosti úzce zaměřovala především na rozvoj jazykových klasických doveností studentů (Dudley-Evans & St John 1998), a teprve nedávno rozšířila pojetí o tzv. experiential learning, t.j. pomocí konkrétních příkladů a výuky založené na zkušenostech a rozvoji nově pojatých komunikačních dovedností (např. mediace), které byly definovány v novém Společném evropském, referenčním rámci v oblasti cizích jazyků. Poster ukazuje, jak je možné zavést prvky "experiential learning" do výuky právnické angličtiny pro studenty nižších ročníků Právnické fakulty a zprostředkovat jim tak zkušenosti z právní praxe.
VytisknoutZobrazeno: 19. 7. 2024 15:31