k 2019

Beyond the Legal English classroom: Mediating real life to undergraduates

CHOVANCOVÁ, Barbora

Základní údaje

Originální název

Beyond the Legal English classroom: Mediating real life to undergraduates

Název česky

Přesahy výuky právnické angličtiny: mediace zkušeností z právní praxe studentům

Autoři

CHOVANCOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1st International Conference of the ÖGRL (Österreichische Gesellschaft für Rechtslinguistik), Contemporary Approaches to Legal Linguistics, 2019

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Rakousko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14640/19:00113165

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

Klíčová slova česky

Odborná angličtina, angličtina pro specifické účely; metodologie výuky jazyků; právnická angličtina,; tvorba materiálů

Klíčová slova anglicky

Course design; English for Specific Purposes (ESP); ELT methodology; legal English materials design

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 4. 2020 23:22, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.

Anotace

V originále

For a long time, the theory in the field of English for Specific Purposes (ESP) has placed an emphasis on the cultivation of students’ skills in the foreign language (Dudley-Evans & St John 1998), but it is only in recent years that the discipline has started addressing various aspects of experiential learning and the new communicative skill of ‘mediation’ (Dendrinos 2006, Chovancová 2016) that has been introduced even into the Common European Framework for Languages (CEFR).The poster illustrates how aspects of experiential learning can be suitably introduced into legal ESP courses, presenting a series of tasks and activities that connect the legal classroom and the real world.

Česky

Teorie v oblasti ESP (Angličtiny pro specifické účely) se v minulosti úzce zaměřovala především na rozvoj jazykových klasických doveností studentů (Dudley-Evans & St John 1998), a teprve nedávno rozšířila pojetí o tzv. experiential learning, t.j. pomocí konkrétních příkladů a výuky založené na zkušenostech a rozvoji nově pojatých komunikačních dovedností (např. mediace), které byly definovány v novém Společném evropském, referenčním rámci v oblasti cizích jazyků. Poster ukazuje, jak je možné zavést prvky "experiential learning" do výuky právnické angličtiny pro studenty nižších ročníků Právnické fakulty a zprostředkovat jim tak zkušenosti z právní praxe.