2019
Beyond the Legal English classroom: Mediating real life to undergraduates
CHOVANCOVÁ, BarboraZákladní údaje
Originální název
Beyond the Legal English classroom: Mediating real life to undergraduates
Název česky
Přesahy výuky právnické angličtiny: mediace zkušeností z právní praxe studentům
Autoři
CHOVANCOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1st International Conference of the ÖGRL (Österreichische Gesellschaft für Rechtslinguistik), Contemporary Approaches to Legal Linguistics, 2019
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Rakousko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14640/19:00113165
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky
Odborná angličtina, angličtina pro specifické účely; metodologie výuky jazyků; právnická angličtina,; tvorba materiálů
Klíčová slova anglicky
Course design; English for Specific Purposes (ESP); ELT methodology; legal English materials design
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 4. 2020 23:22, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
V originále
For a long time, the theory in the field of English for Specific Purposes (ESP) has placed an emphasis on the cultivation of students’ skills in the foreign language (Dudley-Evans & St John 1998), but it is only in recent years that the discipline has started addressing various aspects of experiential learning and the new communicative skill of ‘mediation’ (Dendrinos 2006, Chovancová 2016) that has been introduced even into the Common European Framework for Languages (CEFR).The poster illustrates how aspects of experiential learning can be suitably introduced into legal ESP courses, presenting a series of tasks and activities that connect the legal classroom and the real world.
Česky
Teorie v oblasti ESP (Angličtiny pro specifické účely) se v minulosti úzce zaměřovala především na rozvoj jazykových klasických doveností studentů (Dudley-Evans & St John 1998), a teprve nedávno rozšířila pojetí o tzv. experiential learning, t.j. pomocí konkrétních příkladů a výuky založené na zkušenostech a rozvoji nově pojatých komunikačních dovedností (např. mediace), které byly definovány v novém Společném evropském, referenčním rámci v oblasti cizích jazyků. Poster ukazuje, jak je možné zavést prvky "experiential learning" do výuky právnické angličtiny pro studenty nižších ročníků Právnické fakulty a zprostředkovat jim tak zkušenosti z právní praxe.