2019
Matematická pregramotnost a učitelé mateřských škol
NOVÁKOVÁ, Eva a Bohumil NOVÁKZákladní údaje
Originální název
Matematická pregramotnost a učitelé mateřských škol
Název anglicky
Mathematical pre-literacy and nursery school teachers
Autoři
NOVÁKOVÁ, Eva ORCID a Bohumil NOVÁK
Vydání
1. vyd. Brno, 174 s. Matematika a didaktika matematiky, sv. 5, 2019
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-9418-5
Klíčová slova česky
učitel mateřské školy, vzdělávání učitelů mateřských škol, dítě předškolního věku, předškolní vzdělávání, matematická pregramotnost, geometrické a předčíselné představy
Klíčová slova anglicky
mathematical pre-literacy and nursery school teachers, nursery school teachers, education of nursery school teachers, pre-school age children, pre-primary education, mathematical pre-literacy, geometrical and prenumeric awarness
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 2. 3. 2020 13:50, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Monografie shrnuje poznatky o matematické pregramotnosti dětí předškolního věku v kontextu jejich celkového osobnostního rozvoje. Výzkumná část obsahuje výsledky šetření, jehož cílem bylo zjistit, jaký je pohled učitelů MŠ a studentů učitelství pro MŠ na matematickou stránku svého vzdělávání a na rozvoj matematické pregramotnosti dětí jako jedné z důležitých oblastí jejich profesní činnosti.
Anglicky
The monography summarizes mathematical preliteracy of pre-school children in the context of their complex personal development. The research part of the article focuses on outcomes of research aimed at finding out how kindergarten teachers and prospective teachers of Pre-school teacher training programme reflect the mathematical aspects of their education and the development of mathematical preliteracy of children as an important area of their professional activities.