2019
Jazykovye kompetěncii i vozmožnosti ich těstirovanija (obučenije pis'mennoj reči)
ŠEVEČKOVÁ, MonikaZákladní údaje
Originální název
Jazykovye kompetěncii i vozmožnosti ich těstirovanija (obučenije pis'mennoj reči)
Název anglicky
Language Competences and Possibilities of their Testing with Regard to Writing Skills Teaching
Autoři
ŠEVEČKOVÁ, Monika (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
FORLANG. Cudzie jazyky v akademickom prostredí, Košice, Technická univerzita v Košiciach. Katedra jazykov, 2019, 1338-5496
Další údaje
Jazyk
ruština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14640/19:00113183
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova anglicky
business language; language competencies; testing; writing
Změněno: 24. 4. 2020 07:58, Mgr. Monika Ševečková, Ph.D.
V originále
V dannoj rabotě rassmatrivajetsja metodika obučenija pis'mu i těstirovanija dannogo produktivnogo rečevogo umenija. Cel'ju stat'i javljaetsja opisanije i sravněnije pis'mennych zadanij v těčenije semestra i zadanij v těstě (vypusknoj ekzamen, uroven' V2) studěntov kursov «Russkij jazyk dlja dělovogo obščenija». V zaključenije dajutsja primery tipovych zadanij s cel'ju boleje intěnsivnogo i uglublennogo obučenija učaščichsja pis'mu. Osoboje vnimanije uděleno takže vozmožnostjam těstirovanija dannoj kompetěncii (s pomošč'ju klassičeskogo těsta, a takže posredstvom t. n. «portfolio studěnta»).
Anglicky
The paper is based on CEFR and it deals not only with methodology of writing skills teaching but also with testing this productive skill. The aim is to compare written tasks given to students of Faculty of Economics during the whole semester of a Business Russian course, with written tasks that are a part of the final exam. In the end, there are provided examples of writing tasks that should help with deeper understanding of and overall confidence in writing skills. These tasks are based on evaluation of students´ feedback forms. Special attention is also given to the testing of writing skills either with a standardized test or with a portfolio assessment.