2019
Jak učíme informační gramotnost? A co jde dělat jinak?
ČERNÝ, MichalZákladní údaje
Originální název
Jak učíme informační gramotnost? A co jde dělat jinak?
Název anglicky
How do we teach information literacy? And what else can be done?
Autoři
ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
UčitelIN, 19.10.2019, Plzeň, 2019
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/19:00108425
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
vzdělávání; kurátorství; kurátorství obsahu; pedagogický výzkum
Klíčová slova anglicky
education; curatorship; curating content; pedagogical research
Štítky
Změněno: 1. 4. 2020 20:40, Mgr. Zuzana Matulíková
V originále
Cílem přednášky nebo workshopu (možné jsou obě varianty) bude reflexe toho, jak s informační gramotností pracujeme ve školním prostředí. Pokusím se ukázat některé zajímavé výsledky výzkumů, které jsme v rámci TAČR projektu provedli a které ukazují, že jde o téma, které (minimálně na středních školách) vstupuje jednak do výuky informatiky, ale také prochází velkým množstvím dalších předmětů. Pokusíme se ukázat, jak ji reflektují školní kurikula, učitelé v rozhovorech i studenti. Cílem bude se v diskusi společně zamyslet nad tím, co do informační gramotnosti spadá, jak ji učit a jakým způsobem ji pomoci kolegům i z jiných předmětů než informatika rozvíjet. Současně bude představen prototyp online učebnice, určené pro střední školy zaměřující se právě na informační gramotnost, jako na jedno ze dvou nejvýznamnějších témat výuky informatiky.
Anglicky
The aim of the lecture or workshop (both possible) will be to reflect on how we work with information literacy in the school environment. I will try to show some interesting results of the research we have done within the TAČR project and show that this is a topic that (at least in secondary schools) enters both computer science education and many other subjects. We will try to show how it reflects school curricula, teachers in interviews and students. The aim will be to discuss together what information literacy is, how to teach it, and how to help colleagues in non-computer science subjects. At the same time, a prototype of an online textbook for secondary schools focusing on information literacy will be introduced as one of the two most important topics of computer science education.
Návaznosti
TL02000040, projekt VaV |
|