Informační gramotnost jako nástroj podpory demokracie v současné škole : výzkumné horizonty
MAZÁČOVÁ, Pavlína. Informační gramotnost jako nástroj podpory demokracie v současné škole : výzkumné horizonty. In Konference Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie, 11. - 13. 09. 2019, Liberec. 2019. ISBN 978-80-7494-475-8. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Informační gramotnost jako nástroj podpory demokracie v současné škole : výzkumné horizonty |
Název anglicky | Information literacy as a tool to support democracy in today´s school : research horizons |
Autoři | MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | Konference Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie, 11. - 13. 09. 2019, Liberec, 2019. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Konferenční abstrakt |
Obor | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
WWW | URL |
Kód RIV | RIV/00216224:14210/19:00113214 |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
ISBN | 978-80-7494-475-8 |
Klíčová slova česky | informační gramotnost; učitel; žák; výzkum; celoživotní učení; demokracie; učící knihovník |
Klíčová slova anglicky | information literacy; teacher; pupil; research; lifelong learning; democracy; teaching librarian |
Štítky | didaktika, digital humanities, Education, edukační proces, informační gramotnost, kompetenční učení, library, pedagogika, pedagogy, rivok, teacher, teaching librarian |
Příznaky | Recenzováno |
Změnil | Změnila: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Změněno: 6. 4. 2020 10:02. |
Anotace |
---|
Příspěvek ukazuje výzkumné horizonty, které vznikají spoluprací knihoven a škol v rozvíjení informační gramotnosti žáků. Společenství praxe učitelů a knihovníků výrazně ovlivňuje propojení formálního a neformálního vzdělávacího prostředí pro rozvíjení celoživotního vzdělávání v gramotnostech pro 21. století. |
Anotace anglicky |
---|
The paper shows the research horizons that arise from the cooperation of libraries and schools in developing information literacy of pupils. The community of teachers 'and librarians' practices is strongly influenced by the interconnection of formal and informal learning environments for developing lifelong learning in literacy for the 21st century. |
Návaznosti | |
---|---|
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664, interní kód MU | Název: Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností |
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání |
VytisknoutZobrazeno: 15. 10. 2024 02:57